اخبار هیدراسلایدافغانستاناقتصادیبهداشتگزارش

کاهش عواید رسانه‌های محلی در فاریاب با آغاز موج دوم کرونا

مسولین رسانه‌های محلی درولایت فاریاب از کاهش عواید و چالش‌های اقتصادی با گسترش موج دوم کووید۱۹ یا ویروس کرونا در این ولایت نگرانی دارند.

رونا شیرزی، مسئول رادیو خصوصی قویاش، نخستین رادیوی خصوصی در ولایت فاریاب می‌گوید: با گسترش ویروس کرونا به علت مشکلات اقتصادی هزینه تمدید جواز نشراتی رسانه‌اش را پرداخت کرده نتوانست و مجبور به توقف نشرات آن شد.

بانو رونا شیرزی می‌گوید: هرگاه از سوی نهادهای امدادرسان و نهادهای حمایت‌کننده رسانه‌ها کمک مالی نشود دوباره این رسانه را فعال کرده نمی‌تواند.

در این حالی است که عبدالستار خواجه‌زاده، مسؤل رادیو خصوصی تمنا در ولایت فاریاب می‌گوید: آغاز موج دوم ویروس کرونا سبب کاهش عواید این رسانه محلی نیز شده است و آنان به‌علت مشکلات اقتصادی از ۱۸ ساعت، نشرات خویش را به ۱۰ ساعت کاهش داده‌اند.

این مسول رادیوی محلی در فاریاب می‌افزاید: اگر دولت به هزینه صرفیه برق و دریافت مالیات برای بقای رسانه تجدیدنظر و یا کاهش نیاورد رسانه‌های محلی یکی پی‌هم نشرات‌شان را توقف خواهند داد.

از سویی هم مسؤلین شمار دیگری از رسانه‌های محلی در ولایت فاریاب با ابراز نگرانی از چالش‌های اقتصادی با گسترش ویروس کرونا می‌گویند: عموم رسانه‌های محلی به‌علت نبود عواید با مشکلات اقتصادی مواجه هستند و اگر دولت و نهادهای امدادرسان رسانه‌های محلی را حمایت مالی نکنند اکثر رسانه‌ها نشرات خود را متوقف خواهند کرد.

فیروز غفوری، مسئول ولایتی کمیته مصونیت خبرنگاران افغان و نماینده رسانه‌های محلی در ولایت فاریاب نیز با ابراز نگرانی از وضعیت اقتصادی رسانه‌های محلی در این ولایت می‌گوید: رسانه‌های محلی با گسترش ویروس کرونا یا کووید ۱۹ با مشکلات اقتصادی مواجه شده‌اند و حتی مجبور به توقف نشرات و کاهش ساعات نشراتی رسانه خود شده‌‌اند.

آقای غفوری می‌گوید: رسانه‌های محلی فاریاب برای ادامه فعالیت‌های اطلاع‌رسانی برای مردم و متضرر نشدن آزادی بیان نیاز به کمک‌های مالی دارند از این رو باید رسانه‌های محلی از طریق صندوق حمایت مالی خبرنگاران کمک مالی شوند.

در ولایت فاریاب ۸ رسانه صوتی فعالیت دارد که از این میان، نشرات رادیو قویاش به‌علت مشکلات اقتصادی و نشرات رادیو شیرین تگاب بر اثر تهدید طالبان متوقف شده است و همچنین یک وب‌سایت خبری دراین ولایت فعالیت دارد و چندین رسانه نوشتاری به‌علت مشکلات اقتصادی از نشرات بازمانده‌اند.

  • بصیره مصمم، خبرگزاری شانا، فاریاب
دکمه بازگشت به بالا