اخبار هیدراسلایدافغانستانحقوق بشرزنانگزارش

هدر بار: آژانس‌های سازمان ملل «امتیازات غیراصولی» به گروه طالبان می‌دهند

معاون بخش امور زنان دیدبان حقوق بشر، آژانس‌های سازمان ملل متحد در افغانستان را به دادن «امتیازات غیراصولی» به گروه طالبان متهم کرد.

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ هدر بار، معاون بخش امور زنان دیدبان حقوق بشر، دیروز (پنج‌شنبه، ۱۸ جوزا) با همرسانی خبری درمورد واکنش یونیسف به ممنوعیت فعالیت آموزشی مؤسسه‌های خارجی توسط گروه طالبان، نوشته است که سازمان ملل با «معضلات بزرگی» در افغانستان مواجه است.
او افزود که آژانس‌های سازمان ملل متحد در افغانستان پس از دادن «امتیازات غیراصولی» به طالبان به‌‌علت ممنوعیت کار زنان، اکنون خود را در مواجهه با حملات بیشتر این گروه به برنامه‌های‌شان می‌بینند.
روز گذشته منابع مختلف تأیید کردند که گروه طالبان با صدور دستورات شفاهی، فعالیت آموزشی مؤسسه‌های خارجی در افغانستان را ممنوع کردند. صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) دیروز با ابراز نگرانی از این تصمیم، گفته است که بر اثر آن نیم‌ میلیون کودک در افغانستان از آموزش باکیفیت بازخواهد ماند.
گروه طالبان علت ممنوعیت فعالیت آموزشی مؤسسه‌های خارجی در افغانستان را اعلام نکرده‌ است.
قابل یادآوری است که گروه طالبان پس از واگذاری قدرت به آن، یک بار دیگر بر افغانستان چیره شد و بیشتر آزادی‌های شهروندان افغانستان را گرفت.
دکمه بازگشت به بالا