اجتماعیاخبار هیدراسلایدافغانستاناقتصادیکودکانگزارش

۱۲٫۴ میلیون غیرنظامی در افغانستان با ناامنی حاد غذایی روبرو هستند

به گزارش شانا به نقل از آناتولی؛ الیزابت بایرز، سخنگوی ارشد برنامه جهانی غذا (WFP) در نشست خبری هفتگی خود در دفتر ژنو سازمان ملل متحد هشدار داد: ۱۲٫۴ میلیون غیرنظامی در افغانستان به‌علت درگیری‌ها، افزایش قیمت مواد غذایی و شیوع کووید-۱۹ با ناامنی حاد غذایی روبرو هستند.

وی با بیان این‌که بحران غذایی در افغانستان ابعاد نگران‌کننده‌ای به خود گرفته است، گفت: علاوه بر این رقم، ۴ میلیون غیرنظامی دیگر نیز به‌علت ناامنی غذایی به کمک‌های اضطراری نیاز دارند.

بایرز کشورهای همسایه افغانستان را به باز نگه‌داشتن مرزهای خود برای تسهیل دست‌رسی مردم این کشور به مواد غذایی با قیمت مناسب فراخوانده و گفت: برنامه جهانی غذا برای ارائه کمک‌های بشردوستانه لازم به مردم افغانستان در نیمه دوم امسال فوراً به ۵۳ میلیون دلار نیاز دارد.

ماریکسی مرکادو، سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» نیز طی سخنانی در این نشست خبری اظهار داشت: براساس جدیدترین داده‌های ما، شمار کودکان زیر ۵ سال در افغانستان که در معرض سوءتغذیه هستند، در ۵ ماه نخست سال جاری ۱۳ درصد افزایش یافته است. تعداد این کودکان در ماه جنوری ۶۹۰ هزار نفر بود و تا ماه می به ۷۸۰ هزار نفر رسید. این افزایش در چنین مدت کوتاهی نگران‌کننده است.

وی تاکید کرد: کودکان دچار ناامنی حاد غذایی در افغانستان به‌علت ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرخک و اسهال با خطر مرگ روبرو می‌شوند. این کودکان به درمان خاصی نیاز دارند.

سخنگوی یونیسف همچنین نسبت به احتمال وخامت بیشتر بحران انسانی موجود در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

دکمه بازگشت به بالا