اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

وزیر خارجه: افغانستان علیه پاکستان به سازمان ملل شکایت کرده است

در پی حملات راکتی نظامیان پاکستانی به مناطقی از ولایت کنر، سرپرست وزارت خارجه در نشست مجلس نمایندگان گفته است که افغانستان علیه حکومت پاکستان به سازمان ملل متحد شکایت کرده است.

به گزارش شانا به نقل از روزنامه راه مدنیت؛ مجلس نمایندگان دیروز شنبه (۲۸سرطان) با حضور محمدحنیف اتمر، سرپرست وزارت خارجه، یاسین ضیا، لوی‌درستیز وزارت دفاع و معاون امنیت ملی، در پیوند با حملات راکتی اخیر پاکستان به ولایت کنر، پشت درهای بسته تشکیل جلسه داد.

برخی منابع به نقل از وزیر خارجه به بی‌بی‌سی گفته‌اند که آقای اتمر خطاب به اعضای مجلس بیان کرده که حکومت افغانستان علیه اسلام‌آباد در سازمان ملل متحد شکایت کرده است.

در این نشست، سرپرست وزارت خارجه به‌صراحت افزوده است که در اعتراض به تحرکات نظامیان پاکستانی، سه بار مراتب اعتراض حکومت افغانستان با اسلام‌آباد در میان گذاشته است؛ درعین‌حال سفیر پاکستان در کابل چند بار به وزارت خارجه فراخوانده شده و جزئیات حملات راکتی نظامیان پاکستان به‌شکل مستند و ویدیویی تحویل وی داده شده است.

از سویی هم، یاسین ضیا، لوی‌درستیز وزارت دفاع در نشست مجلس نمایندگان تصریح کرده که یک هیئت نظامی برای بررسی این حملات به کنر رفته است.

به گفتهٔ لوی‌درستیز، هربار که خاک افغانستان از آن‌سوی مرز موردحمله راکتی قرار می‌گیرد، نیروهای افغان آمادهٔ پاسخ‌دهی به آن هستند.

پیش‌ازاین مقام‌های محلی ولایت کنر گفته بودند که در یک هفته اخیر بیش از دوصد راکت به خاک افغانستان اصابت کرده و براثر آن هشت غیرنظامی جان باخته و ۱۱تن دیگر زخمی شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا