اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاب سردبیرگزارش

وزارت خارجه‌ آمریکا: تلاش‌ برای انتقال منظم قدرت به یک حکومت همه‌شمول ادامه دارد

وزارت خارجه‌ ایالات متحده‌ آمریکا می‌گوید که این وزارت به تلاش‌ها و فشارهای خود برای «انتقال قدرت» به یک «حکومت همه‌شمول» در افغانستان ادامه خواهد داد.

به گزارش شانا به نقل از آماج؛ وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته (دوشنبه) هم‌زمان با افتتاح صفحه‌ معلوماتی برای کمک به مهاجرت اعضای خانواده پناهندگان افغانستانی در آمریکا بار دیگر اعلام کرد که بر طالبان فشار می‌آورد تا قدرت را به یک حکومت فراگیر انتقال دهند.

در اعلامیه‌ این وزارت آمده است که آمریکا از تمام ابزارهای سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک برای تشکیل یک حکومت همه‌شمول و رعایت حقوق اساسی مردم به ویژه حقوق زنان، استفاده خواهد شد.

در صفحه جدید وزارت خارجه آمریکا افزون بر اطلاعات در مورد چگونگی مهاجرت خانواده‌ها تاکید شده است: «تعهد ما در برابر مردم افغانستان پایدار است. ما به ادامه اعمال فشار برای انتقال منظم قدرت به یک حکومت فراگیر که از حمایت گسترده، به خصوص زنان و اقلیت‌ها برخوردار باشد، ادامه می‌دهیم.»

این در حالی است که بر اساس توافق‌نامه‌ دوحه قرار بود طالبان از طریق یک پروسه‌ منظم در قدرت سهیم شوند؛ اما در اگوست سال گذشته پس از فرار اشرف غنی، این گروه قدرت به زور تصاحب کرد.

با این وجود جامعه جهانی بیش‌ از یک سال بارها از طالبان خواسته است تا براساس توافق‌نامه دوحه گفت‌گو با جریان‌های سیاسی افغانستان و تشکیل یک حکومت فراگیر را آغاز کنند؛ اما این گروه هیچ اقدام عملی در این راستا انجام نداده است و افزون بر آن بر میزان محدودیت‌ها بر زنان افزوده است.

دکمه بازگشت به بالا