اخبار هیدرافغانستاندانشگاهگزارشمهاجرت

نخستین المپیاد علمی دانش‌آموزان مهاجر در مشهد ایران برگزار می‌شود

نخستین المپیاد علمی دانش‌آموزان مهاجر افغانستانی از سوی موسسه خیریه سیدالشهدا در مشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش شانا به نقل از فارس، «سید زمان طبیبی» مدیر عامل موسسه خیریه سیدالشهدا با اشاره به برگزاری نخستین المپیاد علمی دانش‌آموزان مهاجر در مشهد، گفت: برای تقویت انگیزه در میان دانش‌آموزان مهاجر افغانستانی مقیم مشهد، این المپیاد با همکاری اداره کل امور اتباع مهاجرین خارجی خراسان رضوی و همکاری دانشگاه فردوسی و بنیاد حمایت از محصلان افغانستانی در محل دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

وی افزود: زمان ثبت‌نام این آزمون از ۵ اسد/مرداد آغاز شده و تا ۱۳ اسد/ مرداد ادامه خواهد داشت و زمان برگزاری آزمون ۲۴ اسد/ مرداد خواهد بود.

طبیبی درباره نحوه حضور و شرایط لازم در این آزمون نیز گفت: تمامی دانش‌آموزان افغانستانی مقیم مشهد که در پایه‌های دهم تا دوازدهم در رشته‌های انسانی، تجربی و ریاضی فیزیک تحصیل می‌کنند، می‌توانند در مراکزی که از طرف این موسسه اعلام شده است، شرکت کنند.

مدیر اجرایی موسسه خیریه سیدالشهدا درباره هدف از برگزاری این آزمون گفت: در سال‌های اخیر دانش‌آموزان مهاجر در زمینه تحصیلی نسبت به سال‌های گذشته افت داشته‌اند و هدف از برگزاری آزمون آن است که انگیزه در دانش‌آموزان ایجاد شود و با آمادگی بیشتری به تحصیلات خود در مقاطع بالاتر ادامه دهند.

وی تصریح کرد: به تمامی نفرات اول تا سوم برتر هر رشته جوایز بسیار نفیسی اهدا خواهد شد و موسسه خیریه سیدالشهدا از دانش‌آموزان موفق افزون بر حمایت‌های معنوی در صورتی که نیاز به حمایت مالی داشته باشند نیز کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: حدود ۱۰ میلیون تومان برای جوایز این آزمون هزینه خواهد شد و اگر کمک‌های بیشتری در اختیار ما قرار بگیرد جوایز را افزایش خواهیم داد.

این عضو هیئت امنای موسسه خیریه سیدالشهدا تصریح کرد: این نخستین المپیاد دانش‌آموزی است که از طرف موسسه برگزار می‌شود و انشالله در طی سال‌های آینده هم با کیفیت بهتر برگزار خواهد شد.

وی گفت: یکی از اهداف بلندمدت ما این است که این آزمون را در سایر شهرهای مهاجرنشین ایران برگزار کنیم.

دکمه بازگشت به بالا