اخبار هیدراسلایدافغانستان

حمایت پاکستان از تعیین نماینده ویژه ملل متحد برای افغانستان

روزنامه اکسپرس تریبون نوشته است که آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان برخلاف خواست طالبان، از انتصاب فرستاده ویژه سازمان ملل برای افغانستان در نشست دوحه حمایت می‌کند.

یک منبع گفت پاکستان خود را ملزم به دفاع از مواضع طالبان نمی‌داند.

نشست دو روزه دوحه برای افغانستان با حضور دبیرکل سازمان ملل و نمایندگان ویژه بیش از ۲۰ کشور جهان، به منظور یافتن راه‌حل برای وضعیت بحرانی افغانستان و تعامل جهان با طالبان راه‌اندازی شده است.

آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان ریاست هیئت پاکستانی را به عهده دارد.

روزنامه اکسپرس تریبون نوشت که پیش از این پاکستان در مورد انتصاب فرستاده ویژه سازمان ملل ابراز نگرانی کرده بود؛ اما اکنون از این پیشنهاد حمایت می‌کند.

اسلام‌آباد گفته است که فرستاده ویژه سازمان ملل باید «مسلمان، دیپلمات باتجربه و اهل منطقه» باشد.

تغییر موضع پاکستان درمورد فرستاده ویژه ملل متحد در تضاد مستقیم با موضع طالبان است که بارها مخالفت خود را با تعیین نماینده ویژه دبیرکل ابراز کرده است. اکسپرس تریبون به نقل از یک مقام پاکستانی نوشت که اسلام‌آباد دیگر از خواسته‌های طالبان در مجامع بین‌المللی دفاع نمی‌کند.

در صورت تایید رسمی، به نظر می‌رسد که حمایت درانی از تعیین نماینده ویژه بازتابی از ادامه نارضایتی پاکستان از طالبان افغان به خاطر حمایت از شبه‌نظامیان تحریک طالبان پاکستان است که مسئولیت حملات خونین بر نیروهای نظامی پاکستان در یک سال گذشته را به عهد گرفته است.

دکمه بازگشت به بالا