اخبار هیدرافغانستانامنیتانتخاب سردبیرگزارش

افزایش شمار تلفات در انفجار در ولایت بدخشان

منابع محلی در ولایت بدخشان می‌گویند که در انفجار دیروز در این ولایت دست‌کم ۱۷ تن کشته و ۵۷ تن دیگر زخمی شده‌اند.

منبعی از درمانگاه ملکی می‌گوید که در این انفجار به‌شمول مولوی صفی‌الله، فرمانده امنیه پیشین طالبان برای بغلان و چندین فرمانده ارشد دیگر این گروه، ۱۷ تن کشته شده‌اند. از سویی هم، یک منبع معتبر صحی دیگر آمار قربانیان این انفجار را ۱۱ کشته و ۳۵ زخمی گزارش داده است.
گفته می‌شود دست‌کم ۱۴ زخمی این رویداد که وضعیت‌شان وخیم بوده با چرخبال به کابل منتقل شده‌اند. هویت برخی از فرماندهان گروه طالبان که در جمع کشته‌شدگان هستند، مشخص نشده است.
باشندگان محل می‌گویند که زخمیان این رویداد در درمانگاه نیاز به خون دارند، اما طالبان مانع ورود باشندگان فیض‌آباد که می‌خواهند به بستگان‌شان خون اهدا کنند، شده‌اند. از سوی دیگر، منابع افزوده‌اند که پس از این انفجار، میان طالبان یفتلی، بهارکی، جرمی و شهدایی درگیری خودی نیز رخ داده است.
براساس اطلاعات، طالبان یفتلی در کوه‌های اطراف شهر فیض‌آباد سنگر گرفته‌اند و احتمال درگیری خودی میان اعضای این گروه وجود دارد. روایت‌ها درباره چگونگی این انفجار متفاوت است، با این حال، روایت غالب حاوی انفجار موتربمب است.
تا کنون فرد و یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است. طالبان وقوع انفجار را تایید کردند و گفته‌اند که شماری از اعضای این گروه و افراد ملکی در انفجار کشته و زخمی شده‌اند، اما رقم مشخص از قربانیان این رویداد ارایه نکرده‌اند.
سه روز پیش، سه‌شنبه، ۱۶ جوزا، مولوی نثاراحمد، معاون والی طالبان، در حمله‌ای که داعش مسئولیت آن را گرفت، کشته شد.

قابل یادآوری است که پس از وقوع انفجار موتر حامل معاون والی طالبان در شهر فیض‌آباد در رهبری اداره محلی این ولایت تغییراتی به وجود آمده است و ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان، فردی به نام مولوی عبدالغنی را به این سمت گماشته است.

دکمه بازگشت به بالا