اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از افزایش خشونت‌ها در افغانستان

به گزارش شانا به نقل از روزنامه راه مدنیت؛ نمایندگی اتحادیه اروپا در کابل، امروز سه‌شنبه (۱۰سرطان) با انتشار اعلامیه‌یی گفته است که حملات طالبان علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامیان همچنان ادامه دارد؛ این حملات چشم‌انداز مذاکرات بین‌الافغانی و در کل، روند صلح افغانستان را با چالش روبرو خواهد کرد.

این اتحادیه از طرف‌های درگیر به‌صراحت خواست تا برای برقراری آتش‌بس تمام‌عیار کار کنند تا حملات هرچه زودتر پایان یابد.

در این اعلامیه آمده است که میزان خشونت‌ها و قتل‌های هدفمند، طی هفته‌های اخیر به‌شدت افزایش یافته است و اتحادیه اروپا، ترور علما، روزنامه‌نگاران، کارمندان رسانه‌ها، مدافعان حقوق بشر و کارمندان صحی را محکوم می‌کند.

نمایندگی اتحادیه اروپا در کابل با اشاره به ترور دو کارمند کمیسیون مستقل حقوق بشر، یادآوری کرد که این قتل‌های عمدی برای تحریف روند صلح افغانستان پیش از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی راه‌اندازی شده است.

پس از ترور دو کارمند کمیسیون مستقل حقوق بشر، اتحادیه اروپا با حمایت از این کمیسیون، تاکید کرد که این کمیسیون باید همچنان با قوت برای تامین صلح و نهادینه شدن ارزش‌های حقوق بشری به کار خود ادامه ادامه دهد.

به دنبال این خشونت‌ها، اتحادیه اروپا خواستار توقف خشونت‌های جاری در افغانستان شده است. این اتحادیه از طرف‌های درگیر خواست تا برای تامین آتش‌بس فوری و بشردوستانه تلاش کنند.

تشدید حملات تروریستی گروه طالبان در بخش‌هایی از کشور، واکنش‌های ملی و بین‌المللی را برانگیخته است.

یک روز پس از حملات راکتی این گروه در بازار کهنهٔ ولسوالی سنگین ولایت هلمند، سفارت امریکا در کابل اعلام کرد که کشتار غیرنظامیان به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست و باید هرچه زودتر، به آن پایان داده شود.

دکمه بازگشت به بالا