اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

دکتر عبدالله: حملات طالبان مذاکرات بین‌الافغانی را آسیب می‌زند

دکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی در واکنش به حملۀ موتربمب طالبان در ولایت سمنگان، می‌گوید که این گونه حملات، مذاکرات بین‌افغانستانی را آسیب می‌زند.

به گزارش شانا به نقل از روزنامه راه مدنیت؛ عبدالله عبدالله، پس از ظهر امروز دوشنبه (۲۳سرطان) با انتشار اعلامیۀ‌یی گفته است که در حملۀ گروهی طالبان بر شهر ایبک ولایت سمنگان، ده‌ها غیرنظامی کشته و زخمی شده و نیز خسارات هنگفتی به تأسیسات عامه و مردم وارد شده است.

به گفتۀ رییس شورای عالی مصالحه ملی، هدف قرار دادن غیرنظامیان و تأسیسات عامه، هیچ‌گونه توجیهی ندارد؛ طرف‌ها باید به جان و مال غیرنظامیان وقع گذاشته و از کشتار بیشتر جلوگیری کنند.

آقای عبدالله به صراحت بیان کرد: این حملات کور، خلاف تعهدات در راستای شروع مذاکرات بین‌الافغانی، کاهش خشونت، برقراری صلح و آشتی در کشور است.

او گفت:«تشدید جنگ و خشونت‌، نه تنها پیش‌رفت‌ها در روند صلح را صدمه می‌زند، بل مذاکرات پیش‌رو را تحت شعاع قرار داده و روند صلح را آسیب می‌زند.»

حوالی ساعت یازده قبل از ظهر امروز، شماری از مهاجمان انتحاری طالبان در نخست موتر مملو از مواد انفجاری را در برابر ساختمان ریاست امنیت ملی ولایت سمنگان انفجار داده و سپس با نیروهای امنیتی به درگیری پرداختند.

 

دکمه بازگشت به بالا