اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

وزارت دفاع امریکا: ایران با حمایت طالبان، اهداف خود را در افغانستان دنبال می‌کند

به گزارش شانا به نقل از روزنامه راه مدنیت؛ وزارت دفاع امریکا روز چهارشنبه (۱۱سرطان) گزارش خود را به کنگره امریکا ارایه کرد. در این گزارش آمده است که گروه‌های منطقه‌یی وابسته به شبکهٔ القاعده روابط نزدیکی با گروه طالبان برقرار کرده‌اند و این گروه در حمله به سربازان امریکایی و سایر کشورها نقش دارد.

براساس این گزارش «طالبان به همکاری با شاخه القاعده در شبه‌قاره هند ادامه داده‌اند.»

وزارت دفاع امریکا در این گزارش گفته است که باوجود پیشرفت‌ها در روند صلح افغانستان، شاخه القاعده در شبه‌قاره هند روابط نزدیکی با طالبان در این کشور برقرار کرده که احتمالا برای محافظت و آموزش آن‌ها (طالبان) است.

بر بنیاد این گزارش، شاخه القاعده در شبه‌قاره هند به طور دوامدار با اعضای سطح پایین طالبان برای تضعیف دولت افغانستان همکاری می‌کند.

وزارت دفاع امریکا در این گزارش با اشاره به نقش ایران در امور افغانستان، گفته است: «ایران اهداف خود را در افغانستان با ارایه پشتیبانی حساب‌شده به طالبان و تعامل و تلاش برای تقویت روابط با دولت افغانستان دنبال می‌کند.»

این در حالی است که دو روز پیش، نماینده ویژهٔ وزارت خارجه ایران در دوحه، پایتخت قطر با اعضای دفتر سیاسی طالبان دیدار کرده است.

وزارت دفاع امریکا در حالی این گزارش را به کنگره این کشور ارایه می‌کند که گروه طالبان با افزایش میزان خشونت‌ها، روند گفت‌وگوهای صلح و مذاکرات بین‌الافغانی را با چالش روبرو کرده است.

دکمه بازگشت به بالا