اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاباتگزارش

نشست‌ها برای حل اختلاف‌ها در تیم انتخاباتی اتمر بی‌نتیجه بوده‌ است

به گزارش شانا نیوز به نقل از طلوع‌نیوز، نشست‌ها میان محمدحنیف اتمر، نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری و محمدیونس قانونی، معاون نخست وی دربار اعلام مقام نخست وزیری عطامحمد نور در حکومت احتمالی آینده آقای اتمر بی‌نتیجه بوده‌ است.

این منابع می‌افزایند که اکنون حتی نشست‌های رودررو میان آقای اتمر، قانونی و نور قطع شده است.

آقای اتمر در یک توافق‌نامه تعهد سپرده ‌است که سه ماه پس پیروزی در انتخابات، برای تعدیل قانون اساسی و معرفی آقای نور به عنوان نخست وزیر اجرایی لویه جرگه‌ را برگزار خواهد کرد؛ اما اکنون نمی‌خواهد در پیکارهای انتخاباتی‌اش این تعهد را اعلام کند.

عبدالحق آریانفر، عضو شورای رهبری جمعیت اسلامی گفت: «این تیم طوری ساخته شده بود که باید در کنار دو معاون، استاد عطا به عنوان صدراعظم در آینده شناخته شود و این تیم تعهد داشت که قانون اساسی افغانستان را تغییر بدهد و نظام را به صدارتی تبدیل کند. حالا گفته می‌شود که در این موارد آقای اتمر اعلان نمی‌کند؛ گویا که فهمیده می‌شود از همین حالا که نگاهی دیگری داشته باشد.»

 اختلاف‌ها در تیم انتخاباتی آقای اتمر پس از آن رسانه‌‌ای شد که روز دوشنبه هفته گذشته این تیم نتوانست به علت این اختلاف‌ها پیکارهای انتخاباتی را آغاز کند و تاکنون نیز آغاز نکرده‌ است؛ اما قادر شاه، سخنگوی تیم انتخاباتی محمدحنیف اتمر از ادامه گفت‌وگوها برای حل این اختلاف‌ها سخن می‌گوید. او می‌افزاید: «جزئیاتی را که رسانه‌ها شریک می‌سازند، حقیقت ندارد. در داخله تیم، روی تفاوت دیدگاه‌ها گفت‌وگوها جریان دارد و توقع می‌رود که این گفت‌وگوها به نتیجه برسد. این گونه گفت‌وگوها بر کمپاین بیرونی ما تأثیر ندارد.»

در همین حال، حزب حرکت آزاد اسلامی به رهبری سید محمدعلی جاوید در اعلامیه‌‌ای گفته ‌است که پس از بررسی‌ها، وی تصمیم گرفته‌ است که از تیم انتخاباتی محمد حنیف اتمر جدا شود.

این حزب، گفته‌ است که بن‌بست پیش‌آمده در تیم انتخاباتی آقای اتمر، اعتبار این تیم انتخاباتی را در میان مردم صدمه زده‌ است و از همین رو این حزب تصمیم گرفته ‌است تا از تیم انتخاباتی محمدحنیف اتمر جدا شود.

دکمه بازگشت به بالا