اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

نام مذاکره‌کنندگان افغانستان در گفت‌وگوهای بین‌الافغانی مشخص شد

 برخی رسانه‌ها به فهرست نمایندگان جمهوری اسلامی افغانستان در مذاکرات صلح بین‌الافغانی دست یافته‌اند.

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از شفقنا؛ منابع به شرط فاش‌نشدن نام‌‌شان روز پنج‌شنبه «۰۹ اسد ۱۳۹۸» به رادیوی آزادی گفته‌اندن که حبیبه سرابی، معاون شورای عالی صلح و شاه‌گل رضایی، عضو مجلس شامل این فهرست هستند.

این منابع می‌گویند که این فهرست به زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان نیز سپرده شده ‌است.

عبدالحکیم منیب

محمد ناطقی

نادر نادری

حاجی دین محمد

حفیظ منصور

عالم خلیلی

عطاالله لودین

انوارالحق احدی و

باتور دوستم

در این فهرست شامل هستند.

هنوز نام چهار عضو دیگر هیئت روش نشده است؛ اما منابع گفته‌اند که آنان در نشست دوحه شرکت کرده بودند.

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان روز چهارشنبه افغانستان را به قصد قطر ترک کرد و در حساب تویترش نوشت که وقفه کوتاه در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان نیز خواهد داشت.

هرچند تا هنوز مشخص نیست که دور هشتم گفتگوها میان مقامات آمریکایی و طالبان چند روز ادامه خواهد یافت؛ اما آقای خلیل‌زاد امیدوار است که در این دور به یک توافق نهایی با طالبان دست یابند.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز به برخی از رسانه‌ها گفته است که آنان توقع دارند در هفته پیشرو توافق‌نامه پایان جنگ در افغانستان را با مقامات آمریکایی به امضا رسانند.

زلمی خلیل‌زاد در این دور سفرش به افغانستان نزدیک به ۱۰ روز را در کابل سپری کرد و ساعتی پیش از رفتنش از کابل گفت، سفرش بسیار پر دستآورد بوده‌است.

آقای خلیل‌زاد افزوده است: «سفر بسیار خوب بود و حتی موفق‌ترین سفر من به کابل پس از تعیین شدنم در این وظیفه بوده است. ما با حکومت افغانستان در باره قدم‌های بعدی و در مورد موافقه با طالبان و صلح به یک موافقه رسیده‌ایم.»

طالبان پیش از این گفته‌اند که پس از اعلام زمان بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان با تمام جهت‌های سیاسی افغانستان به شمول حکومت این کشور به عنوان یکی از جهت‌ها نه حکومت، گفتگو خواهند کرد.

شورای عالی صلح افغانستان می‌گوید که مذاکرات بین‌الافغانی در اوسلو، پایتخت ناروی صورت خواهد گرفت و توقع می‌رود که بالاخره افغانستانی‌ها پس از ۴۰ سال جنگ به صلح دایمی دست یابند.

تلگرام | فیس‌بوک | تویتر

دکمه بازگشت به بالا