اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاباتصلحگزارش

ناتو: درباره خروج سربازان خارجی از افغانستان هیچ بحث نشده است

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از رادیو آزادی؛ جنرال ولترز در یک مصاحبه با صدای آمریکا، گفته است که «پیامی را که ما برای شرکای ناتو می‌فرستیم، این است که ایالات متحده متعهد است، ناتو متعهد است و ماموریت پابرجاست.»

به گفته این مقام ارشد ناتو، در حال حاضر تلاش‌ها بر تامین صلح متمرکز بوده، ولی اضافه کرده که این کار با مشکلات همراه است.

جنرال ولترز همچنین افزوده است که با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان، تلاش دارد که برای برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه توجه خود را بر حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان متمرکز کند.

در عین حال، رویا رحمانی، سفیر افغانستان در ایالات متحده، گفته است «می‌دانیم که صلح نزدیک شده و بر اساس شرایط ما تامین خواهد شد.»

خانم رحمانی که به روز جمعه در یک گفتمان در انستیتوت صلح ایالات متحده در واشنگتن دی‌سی صحبت می‌کرد، گفت با وجود آنکه روند صلح هیچ‌گاه ساده نبوده، ولی گام‌های قابل ملاحظه برداشته شده است.

رویا رحمانی این سخنان را در حالی ابراز داشته که حکومت افغانستان امروز (١۴ سپتمبر) گفت که تلاش‌ها برای مذاکره با طالبان متوقف شده است.

حکومت افغانستان گفته است که در حال حاضر برگزاری انتخابات اولویت دارد و پیشبرد مذاکرات صلح با طالبان را مسؤلیت حکومت آینده خوانده است.

دکمه بازگشت به بالا