اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

پزشک هندوستانی؛ مهاجم انتحاری به زندان جلال‌آباد

شماری از رسانه‌های هندی چهارشنبه 15 اسد به نقل از مقام‌های هند گزارش دادند که عامل انفجار موتر بمب‌گذاری شده به دروازه ورودی زندان شهر جلال‌آباد مرکز ولایت ننگرهار یک پزشک هندی بوده است.

به گزارش شانا به نقل از العربیه؛ روزنامه «هندوستان تایمز» به نقل از استخبارات هند نوشت، از میان سه شهروند هندی متهم به دست داشتن در حمله روز گذشته به زندان جلال‌آباد یک پزشک هندی به نام «ایجاس کلوکیتیا پوراییل» بوده است.
این روزنامه در ادامه نوشت، ایجاس کلوکیتیا پوراییل پزشک هندی عضو گروه داعش بود که در فهرست تحت تعقیب آژانس تحقیقات ملی هند قرار داشت. وی پس از آن شناسایی شد که گروه داعش تصاویر یازده مهاجم حمله‌کننده به زندان جلال‌آباد را منتشر کرد که عکس ایجاس کلوکیتیا پوراییل قابل شناسایی بود و دو شهروند دیگر هندی ماسک پوشیده بودند.
براساس نوشته این روزنامه، ایجاس کلوکیتیا پوراییل در سال ۲۰۱۶ به گروه داعش پیوست و آژانس تحقیقات ملی هند، وی را جز فراری‌های تحت تعقیب عنوان کرده است.
قابل ذکر است که گروهی از مهاجمان مسلح حوالی ساعت ۶:۴۵ عصر یک‌شنبه ۱۲ اسد یک موتر بمب‌گذاری شده را در دروازه ورودی زندان شهر جلال‌آباد مرکز ولایت ننگرهار منفجر و پس از آن بر این زندان حمله کردند.
درگیری میان مهاجمان انتحاری و نیروهای امنیتی افغانستان نزدیک به ۱۸ ساعت دوام کرد.
گروه داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

دکمه بازگشت به بالا