اجتماعیاخبار هیدراسلایدافغانستانزنانکودکانگزارشمکتب

مسمومیت دانش‌آموزان دختر یک مکتب در آب‌کلان ولسوالی سانچارک

دانش‌آموزان یک مکتب دخترانه در روستای کبود آب‌آبکلان، از توابع ولسوالی سانچارک به‌صورت مشکوک مسموم شده‌اند.

دانش‌آموازن دختر یک مکتب در روستای آب‌کلان ولسوالی سانچارک دیروز (شنبه 13 جوزا) هنگام ورود به صنف دچار مسمومیت شدید شدند.

باتوجه به نبود امکانات صحی مناسب در این منطقه محروم و دورافتاده، دانش‌آموزان مسموم پس از چندین ساعت تاخیر به مرکز ولسوالی سانچارک منتقل شدند.

براساس گزارش‌های رسیده از منابع محلی، وضعیت صحی این دانش‌آموزان وخیم گزارش شده است. دو تن از استادانی که با این دانش‌آموزان تماس داشته‌اند نیز مسموم شده‌اند. این دختران که اغلب کودکان صنف اول تا ششم هستند، دچار تشنج شدید و بی‌هوشی شده‌اند.

به گفته مردم محل، روز جمعه افراد مسلح ناشناس – که خود را اعضای امنیتی گروه طالبان معرفی کرده‌اند و گفته‌اند که از طرف امارت برای بررسی امنیت آب‌کلان آمده‌اند – در این منطقه دیده‌ شده‌اند. این نظامیان به ساکنان محل دستور داده‌اند تا در خانه‌های‌شان بمانند و از آن خارج نشوند.

شماری از مردم محل، این افراد را در اطراف این مکتب دخترانه دیده‌اند. گفته می‌شود که به اداره این مکتب نیز خساراتی وارد شده است و این افراد با ورود به به دفتر مکتب، لوازم اداری و کتاب‌های دانش‌آموزان را از بین برده‌اند.

روستای آب‌کلان یکی از محروم‌ترین مناطق ولسوالی سانچارک ولایت سرپل است. این قریه کوهستانی در ارتفاعات خیلی بلند، بین ولسوالی بلخاب و ولسوالی سانچاک واقع شده است و باشندگان آن را شیعیان تشکیل می‌دهند.

دکمه بازگشت به بالا