اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

عطامحمد نور: حرکت طالبان تصفیه قومی و نسل‌کشی است

عطامحمد نور، والی پیشین بلخ و رهبر یکی از شاخه‌های جمعیت اسلامی افغانستان، حمله اخیر به آموزشگاه کاج را به طالبان نسبت داد و گفت که حرکت طالبان را تصفیه قومی و نسل‌کشی می‌داند.

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ عطامحمد نور در مصاحبه با یک شبکه خبری افغانستان گفته که هزاره‌ها در هرجا و در زمان‌های مختلف بسیار مظلوم واقع شده‌اند و مورد نسل‌کشی قرار گرفته‌اند.
آقای نور در پاسخ به این سوال که آیا حمله به آموزشگاه کاج در غرب کابل را «نسل‌کشی» و این حمله را کار طالبان می‌داند یا گروه دیگر، گفت که «این حرکت طالبان را هم تصفیه قومی می‌دانیم و هم نسل‌کشی.»
این در حالی است که با گذشت یک هفته از حمله مرگبار به آموزشگاه کاج، تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است. طالبان این حمله را محکوم کرده و آن را کار «دشمنان اسلام و وطن» خوانده‌اند.
در حمله انتحاری بر مرکز آموزشی کاج در غرب کابل بیش از 56 دانش‌آموز کشته و بیش از صد تن دیگر زخمی شده‌اند.
در پی این حمله، شماری از فعالان حقوق بشر و جامعه مدنی کارزار توقف «نسل‌کشی هزاره‌ها» را راه‌اندازی کرده‌اند.
همچنین از چند روز به این‌طرف کارزاری برای پایان دادن به «نسل‌کشی» هزاره‌ها در شبکه‌ اجتماعی توییتر راه‌اندازی شده‌ است. کاربران از نقاط مختلف جهان به این کارزار پیوسته‌اند. تاکنون بیش از شش میلیون بار هشتگ #StopHazaraGenocide توییت شده است.
گفتنی است که امارت اسلامی بارها بر تأمین امنیت شهروندان کشور تأکید کرده است؛ اما هر از گاهی شهروندان کشور و مخصوصاً هزاره‌های شیعه‌مذهب در غرب کابل قربانی حملات مرگبار تروریستی می‌شوند.
دکمه بازگشت به بالا