اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

طالبان شرط خود را برای آغاز مذاکرات بین افغانستانی اعلام کرد

به گزارش شانا به نقل از ایرنا؛ «سهیل شاهین» در صفحه توئیتر خود نوشت: پس از امضای خروج کامل نظامیان آمریکا از افغانستان، مذاکرات بین افغانستانی با تمام طرف‌ها آغاز خواهد شد.

شاهین افزوده است این موضع اصلی گروه طالبان در رابطه با روند صلح افغانستان است که بارها نیز در رسانه‌ها مطرح کرده‌اند.

«زلمی خلیل‌زاد» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور صلح افغانستان، پس از سفر روز چهارشنبه به کابل و دیدار با مقام‌های بلندپایه دولت افغانستان اعلام کرد که روند صلح به مرحله‌ مهمی رسیده است.

وی پس ازدیدار با سران دولت و شماری از چهره‌های سیاسی و فعالان حقوق زنان در کابل، روز پنج‌شنبه در صفحۀ توییترش نوشت: ما به مرحله مهمی در روند صلح افغانستان نزدیک می‌شویم، مشورت‌های دو روزه را در کابل برگزار کردم، سفر مفیدی بود.

وی در سفر اخیر خود به کابل با محمداشرف غنی، رئیس جمهوری دولت وحدت ملی افغانستان دیدار و گفتگو کرد. ارگ ریاست جمهوری در بیانیه در این ارتباط اعلام کرد که محور اصلی این دیدار که صبح پنج‌شنبه برگزار شد، چگونگی برقراری آتش‌بس و پرداختن به پناهگاه‌های امن طالبان در بیرون از خاک افغانستان بوده است.

خلیل‌زاد همچنین در دیدار با «عبدالله عبدالله» رییس اجرایی دولت افغانستان نیز ابراز امیدواری کرد که دور تازه مذاکرات به کاهش خشونت‌ها و شروع مذاکرات بین‌الافغانی منجر شود.

دکمه بازگشت به بالا