اخبار هیدراسلایدبین‌المللیگزارش

درمان بیماران کرونا به کمک حشیش/ چرس و ماری جوانا در اسرائیل

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ به نقل از The Times of Israel بیماران مبتلا به COVID-19 در یکی از مراکز پزشکی تل‌آویو در اسرائیل با مقادیری از حشیش پزشکی  و ماری جوانا تحت درمان قرار خواهند گرفت.

براساس گزارش، گفته می‌شود بیمارانی که وضعیت‌شان قناعت‌بخش ثابت شده در این آزمایش شرکت خواهند داشت. پزشکان در این آزمایش می‌خواهند از خواص ضدویروسی ماده فعال کانابیس «حشیش» برای کاهش سرعت پیشرفت ویروس در بدن استفاده کنند.

وزارت بهداشت اسرائیل اعلام کرده است که ۱۶۳ مورد جدید در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد کل مبتلایان به ۱۳ هزار و ۶۵۴ نفر رسیده است.

در میانه نوامبر ۲۰۱۹ وجود اپیدمی ویروس کرونا در شهر «ووهان» در مرکز چین آشکار شد. این اپیدمی به سبب شیوع نوع ناشناخته‌ای از ویروس کرونا که COVID-19 نام گرفت. مقامات چین کشف آن را هفتم جنوری سال ۲۰۲۰ اعلام کردند. اوایل فبروری سازمان بهداشت جهانی با اشاره به انتشار این بیماری حالت «اضطرار سلامت عمومی بین‌المللی» در جهان اعلام کرد.

با افزایش شمار تلفات و خسارات اقتصادی فراوان ناشی از ویروس کرونا در جهان، تئوری‌های مختلفی در مورد عوامل شیوع این ویروس و اتهام‌زنی و مقصر دانستن همدیگر در میان کشور‌ها نیز افزایش یافته است.

برخی‌ در کشورهای مختلف جهان انگشت انتقاد را به طرف چین، خاستگاه این ویروس نشانه رفته و دولت چین را به کوتاهی در اطلاع‌رسانی درست و به موقع، کم‌اهمیت جلوه دادن خطر شیوع ویروس کرونا درمراحل ابتدایی و حتی پنهان‌کاری متهم کرده‌اند.

براساس آخرین آمار جهانی تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۳۳۲هزار نفر در جهان به ویروس کرونا (COVID-19) مبتلا شده‌اند که نیمی از آن در اروپا است. همچنین تاکنون۱۶۰هزار و ۷۶۷ نفر بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در قاره اروپا از ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفت. به این ترتیب تقریباً دوسوم قربانیان بیماری همه‌گیر «کووید ۱۹» در اروپا جان خود را از دست داده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا