اخبار هیدراسلایداقتصادیبین‌المللیگزارش

تظاهرات مردم شهرهای مختلف ایران

به گزارش شانا به نقل از آناتولی؛ بسیاری از مردم استان‌های مختلف ایران برای اعتراض به گرانی قیمت پطرول/ بنزین در شهر‌های مشهد، اهواز، شیراز، بندرعباس، اصفهان، ماهشهر و گچساران به خیابان‌ها آمده و تظاهرات کردند.

این اعتراضات به شهرهای خرمشهر، بابل، بیرجند، امیدیه، شوشتر، اندیمشک، قم، بهبهان نیز کشیده شده و خبرها حاکی از جان باختن یک نفر در سیرجان است.

معترضان از رانندگان خواسته‌اند موترهای/ خودروهای خود را خاموش کنند و در اصفهان و کرمان و سیرجان تانک تیل/ پمپ بنزین را به آتش کشیدند. مردم این شهر شعار «رضا شاه، روحت شاد» سرداده‌اند.

پُلیس در تهران و … مقابل تانک تیل/ پمپ بنزین‌ صف کشیده و در مشهد با حمله به معترضان، آنان را متفرق کرده است. آنها شعارهایی مانند «روحانی حیا کن، مملکت را رها کن» و «دیکتاتور حیا کن، مملکت را رها کن» سرداده‌اند.

گفتنی است که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران درباره به اقدام اخیر دولت در افزایش نرخ پطرول/ بنزین که از شب گذشته اجرا شده، اعلام کرده است:

«از ۴ سال پیش تاکنون دولت برای تغییر نرخ بنزین اقدامی نکرده است . دولت مدت‌ها به دنبال آن بود تا از طریقی بتواند از اقشار ضعیف کشور که به واسطه شرایط اقتصادی در فشار هستند، حمایت و به آنها کمک کند؛ اما به دلیل کمبود منابع درآمدی و بودجه توان اجرای آن وجود نداشت.»

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز اعلام کرده که قیمت بنزین از امروز جمعه ۲۴ آبان (عقرب) ۱۳۹۸ افزایش یافته و با سهمیه‌بندی ارائه خواهد شد. قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای هر لیتر ۳۰۰۰ تومان و قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان اعلام شده است.

دکمه بازگشت به بالا