اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارشمهاجرت

بوسنی دو شهروند افغانستان را به اتهامات تروریستی اخراج می‌کند

به گزارش شانا به نقل از دویچه‌وله؛ در ماه فبروری سال ۲۰۱۹ پنج مهاجر افغانستانی در بوسنی و هرزگوین به اتهامات تروریستی دستگیر شدند. در آن زمان اعلام شد که این پنج تن خطری برای امنیت ملی به شمار می‌آیند و به این علت امکان اخراج آن‌ها وجود دارد. اکنون شبکه گزارشگری تحقیقی بالقان (بیرن) اعلام کرده است که دو ‌تن از این گروه پنج نفره اخراج خواهندشد.

سازمان مسئول رسیدگی به امور شهروندان خارجی در بوسنیا (اس‌پی‌اس) و سازمان‌های داخلی و بین‌المللی امنیتی چندین ماه راجع به این گروه تحقیق کردند و به این نتیجه رسیدند که دو تن از آن‌ها باید به صربستان اخراج شوند. هویت این اشخاص مشخص نیست. آن‌ها پیش از این در صربستان ثبت شده بودند و سازمان‌های محلی امنیتی و نهادها اعلام کرده بودند که این شهروندان افغانستان را تهدید (امنیتی) نمی‌دانند.

براساس گزارش‌ها این گروه در مناطق بیهاج و سارایوو بازداشت شده‌اند. هنوز معلوم نیست که این تصمیم اخراج چه زمانی اجرایی می‌شوند.

درباره افراد بازداشتی دیگر تصمیمی گرفته نشده است.

اسلوبودان اوجیچ، مدیر «اس‌پی‌اس» روز سه‌شنبه گفت که تا به حال راجع به سه شهروند دیگر افغانستان که در ماه فبروری بازداشت شدند، تصمیمی گرفته نشده است. او به این اشاره کرد که تأیید اعتبار این اطلاعات در چنین مواردی به شدت دشوار است و ممکن است تا زمانی که کشورهای مبدا نسبت به ارسال داده‌های بایومتریک واکنش نشان دهند، زمان زیادی سپری شود.

دکمه بازگشت به بالا