اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

اعلام آمادگی ایران در برگزاری مذاکرات بین‌الافغانی

ایران آمادگی خود برای ارائه راهکار در مذاکرات صلح افغانستان را اعلام کرد.

به گزارش شانا به نقل از الوقت؛ محمدابراهیم طاهریان فرد، نماینده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان دیروز (شنبه) با ابراز نگرانی از گسترش ناامنی‌ها در افغانستان و به‌ویژه انفجارهای روزهای قبل در کابل، اظهار داشت: برقراری صلح و استقرار ثبات نه‌تنها مطالبه عمومی مردم، دولت و جریانات مختلف افغانستان بوده، بلکه یک نیاز در مسیر توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و دستیابی به امنیت جمعی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مصوبات لویه جرگه اخیر مشورتی صلح در افغانستان، ضرورت مساعد کردن برگزاری مذاکرات بین‌الافغانی را با هدف دستیابی به توافق مورد تاکید قرار داد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را به منظور ارائه همکاری در برگزاری این مذاکرات اعلام کرد.

در سفر اخیر اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان به ایران، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران بار دیگر با تاکید بر حمایت تهران از روند صلح به رهبری دولت افغانستان از آمادگی این کشور برای میزبانی مذاکرات بین‌الافغانی خبر داد.

در همین راستا چندی پیش «بهادر امینیان» سفیر ایران در کابل با «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین در خصوص مشکلات پیش‌روی مهاجرین افغانستانی در ایران و بهبود همکاری‌های دوجانبه از جمله نقش ایران در تلاش‌های منطقه‌ای برای حمایت از صلح افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین بهادر امینیان در دیدار اخیر خود با محمدحنیف اتمر، بر حمایت کشورش از نظام جمهوری و دستاوردهای ۱۹ سال گذشته افغانستان تاکید کرد.

دکمه بازگشت به بالا