اخبار هیدراسلایدافغانستانحقوق بشرحوادثصلحگزارش

اظهارات خلیلزاد درباره ترورهای هدفمند 

آقای خلیلزاد، شب گذشته (پنج‌شنبه ۴ جدی) در یک رشته توییت با اشاره به «قتل‌های هدفمند» در روزهای اخیر گفت «کسانی که در عقب این حملات تروریستی‌اند، باید به حسابدهی کشانده شوند.»

به گزارش شانا به نقل از ساعت‌۲۴؛ نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان، ترور فرشته کوهستانی، فعال مدنی در کاپیسا و یوسف رشید، رئیس اجرایی نهاد نظارتی «فیفا» را محکوم کرده و نوشت: «هر جامعه به افرادی چون یوسف و فرشته نیاز دارد. آنان به مثابه وجدان جامعه‌اند و قلب اجتماع را زنده نگه می‌دارند. آن‌ها نباید در ترس و ارعاب باشند، یا بدتر از آن، کشته شوند.»
او در ادامه تاکید کرد که مردم افغانستان خواهان صلح هستند و آتش‌بس و توافق سیاسی از نیازهای فوری برای تامین صلح‌اند. آقای خلیلزاد تصریح کرد که از طرف‌های مذاکره‌کننده صلح افغانستان می‌خواهد تلاش‌های‌شان را در راستای صلح دو برابر بسازند و افزوده «ما آماده کمک هستیم.»
در هفته‌های گذشته ترورهای هدفمند فعالان حقوق بشر و خبرنگاران در افغانستان به گونه بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. روز گذشته خبرنگاران و فعالان مدنی و مدافعان حقوق بشر نیز در کنفرانسی در کابل از وضعیت جاری اظهار نگرانی کرده و خواستار تامین امنیت خود شدند. به گفته مسئولان کمیته مدافعان حقوق بشر در یک سال گذشته ۲۳ نفر از فعالان حقوق بشر در افغانستان کشته و این کمیته بیشتر از ۵۴ پروند تهدید را ثبت کرده است.

دکمه بازگشت به بالا