اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارشمهاجرت

اجساد ۲۴ تن از پناهجویان افغانستانی از دریاچه وان ترکیه پیدا شد

حبیب‌الله خنجانی، معاون و سرپرست سفارت افغانستان در ترکیه می‌گوید که 54جسد متعلق به سرنشینان یک کشتی حامل پناهجویان از دریاچهٔ وان ترکیه خارج شده و هویت 24 تن از این اجساد شناسایی شده‌ است.

به گزارش شانا به نقل از روزنامه راه مدنیت؛ سرپرست سفارت افغانستان در ترکیه، پس‌ازظهر امروز دوشنبه (۳۰سرطان) به روزنامهٔ راه مدنیت گفت: از مجموع ۵۴جسدی که از آب بیرون شده، هویت ۲۴تن آن‌ها شناسایی شده است. به گفته وی همه آن‌ها پناهجویان افغان هستند.

سرپرست سفارت افغانستان در ترکیه می‌افزاید: در میان اجسادی که از دریاچه وان بیرون شده است، جسد چندین کودک نیز دیده می‌شود.

او بیان کرد: ۵۴جسد از عمق ۱۵۰متری دریاچه خارج شده است و تلاش‌های پولیس ترکیه برای خارج کردن تمام اجساد همچنان ادامه دارد.

حبیب‌الله خنجانی همچنین افزود: شماری از این اجساد به‌علت دیرماندن در زیر آب، خراب شده‌اند و به همین علت دولت ترکیه آن‌ها را موقتا دفن کرده است. خنجانی همچنین ادامه داد که در حال حاضر مذاکره با مقام‌های ترکیه درباره باز کردن قبرها و انتقال اجساد به افغانستان، ادامه دارد.

سرپرست سفارت افغانستان در ترکیه تاکید کرد که نمایندهٔ شرکت هوایی آریانا افغان برای انتقال اجساد به افغانستان اعلام آمادگی کرده است.

پس از غرق شدن کشتی حامل پناهجویان در دریاچه وان ترکیه، وزارت خارجه از شهروندان افغانستان خواست مشخصات بستگان ناپدیدشده خود را به این وزارت تحویل دهند.

گفتنی است که تمام سرنشینان این کشتی در پی عبور مخفیانه از مرز ایران و ترکیه در تاریکی شب بودند.

دکمه بازگشت به بالا