اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

اشتباهات آمریکا و سیاستمداران افغانستان؛ سبب ادامه جنگ در کشور افغانستان

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ شماری از آگاهان سیاسی می‌گویند، پس از حمله یازدهم سپتامبر هرچند حضور آمریکا در افغانستان سبب به وجود آمدن نظام کنونی شد، اما سیاست‌های اشتباه امریکا در کنار اشتباهات سیاست‌مداران افغانستان سبب ادامه جنگ در کشور شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام‌وطندار، عباس فراسو، پژوهش‌گر دانشگاه دیکین در استرالیا می‌گوید که از فرصت‌های به وجود آمده پس از حمله یازدهم سپتامبر استفاده درست نشد.

فردوس کاوش از دیگر آگاهان سیاسی به این باوراست که حضور آمریکا در افغانستان پس از یازدهم سپتامبر با وجودی که سبب به میان آمدن یک نظام دموکراتیک شد؛ اما آمریکا با عدم فشار لازم بر پاکستان و مصروف شدن در جنگ عراق مرتکب اشتباه در افغانستان شد.

بسم‌الله رنجبر، یکی دیگر از آگاهان سیاسی می‌گوید که پس از یازدهم سپتامبر صفحه جدیدی در تاریخ افغانستان به میان آمد و در افغانستان نظم نوین شکل گرفت؛ اما با حضور آمریکا در افغانستان جنگ‌های نیابتی نیز در افغانستان شروع شده است.

شبکه القاعده در یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی بر برج‌های دو قلوی مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک و ساختمان پنتاگون، مقر وزارت دفاع آمریکا حمله کرد که این امر واکنش آمریکا را در پی داشت و سبب شد که این کشور به‌منظور مبارزه با هراس‌افکنی وارد افغانستان شود که این مبارزه پس از ۱۸ سال هنوز هم ادامه دارد.

دکمه بازگشت به بالا