اخبار هیدراسلایدافغانستانبین‌المللیعکسگزارش

اتهام قزاقستان؛ جنگجویانی از افغانستان در شورش‌های اخیر حضور داشتند

رئیس جمهور قزاقستان در تماس با رئیس شورای اروپا مدعی شد که در شورش‌های اخیر این کشور جنگجویانی از افغانستان نیز حضور داشتند.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ «قاسم جومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان در تماس با «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا گفت که اعتراضات اخیر این کشور «تروریستی» است و شماری از شبه‌نظامیان آسیای مرکزی و افغانستان نیز در آن حضور داشتند.

وی همچنین تصریح کرد که اعتراضات اخیر «اقدام تجاوزکارانه سازمان‌یافته و آماده شده علیه قزاقستان با مشارکت شبه‌نظامیان خارجی» بوده است.

براساس بیانیه منتشر شده توسط ریاست جمهوری قزاقستان، توکایف افزود که هدف این حمله ایجاد منطقه‌ای از ناآرامی کنترل شده در قزاقستان با تصرف اجباری قدرت بود.

رئیس جمهور قزاقستان درحالی مدعی حضور شبه‌نظامیانی از افغانستان در شورش‌های اخیر این کشور است که طالبان همواره تصریح کرده که از خاک افغانستان هیچ تهدیدی علیه دیگر کشورها نخواهد بود.

روز گذشته نیز «امام‌علی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان در نشست آنلاین سازمان پیمان امنیت جمعی گفته بود که بیش از ۶ هزار شبه‌نظامی در بیش از ۴۰ پایگاه و مرکز آموزشی تروریستی در ولایت‌های شمالی افغانستان مستقر هستند.

وی در ادامه نیز تصریح کرد که به این دلیل باید در اطراف افغانستان یک کمربند امنیتی ایجاد شود.

دکمه بازگشت به بالا