گرامیداشت از بیست‌وهشتمین سالگرد تاسیس «کانون فرهنگ افغانستان» در وین اتریش

کنفرانس دوروزه «توانمندسازی زنان از طریق آموزش» به مناسبت بیست‌وهشتمین سالگرد تاسیس «کانون فرهنگ افغانستان» در شهر وین اتریش برگزار شد و همچنین از بیست‌وچهارمین سالگرد فصل‌نامه بانو، ناشر اندیشه‌های زنان افغانستان در اروپا و دومین سالگرد جشنواره اهدای تندیس رابعه بلخی در دو مراسم جداگانه در این شهر گرامیداشت شد.

گفتنی است که در این مراسم نماینده شهرداری وین، اعضای برجسته احزاب سیاسی، مسئولین هر سه نواحی شهر وین، رسانه‌های معتبر اتریش و کشورهای اروپایی، چـهره‌های شناخته شده نهادهای دیاسپورا، عفو بین‌الملل، سفیر افغانستان مقیم اتریش و … حضور داشتند.

نخستین روز این برنامه در سوم می با برنامه‌هایی همچون موسیقی محلی هزارگی، دمبوره و رباب آغاز شد.

سخنرانان افغانستانی و اروپایی با برشمردن وضعیت کنونی افغانستان به شرایط دشوار زنان افغانستان پرداختند.

بانو نرگس مومند، فعال صلح و کارشناس آموزشی و استاد سابق دانشگاه کابل در مورد حمایت از تحصیل دختران در افغانستان سیاسیون اروپایی را مخاطب قرار داد و گفت در راه حمایت از تحصیل دختران با ما قدم بزنید و ادامه دهید.

منیژه باختری، سفیر افغانستان در اتریش نیز درمورد معرفی رابعه بلخی سخن گفت.

گفتنی است افزون بر مهمانان یادشده چهره‌های سرشناس فرهنگی، ادبی، اجتماعی و هنری، بانو منیژه باختری، سفیر افغانستان در اتریش، بانو هیله نجیب، دختر دکتر نجیب‌الله، رئیس جمهور پیشین افغانستان، خانم حوریه مصدق، فعال مدنی، آقای نبیل مسکین‌یار، هدا خموش، اجمل غفوری و جمع کثیری شرکت کرده بودند.

قابل یادآوری است که این برنامه با صدور قطع‌نامه‌ای به کار خود پایان داد.

  • گزارش از: فرخنده محبی