اخبار هیدراسلایدبهداشتبین‌المللیگزارش

رئیس سازمان جهانی بهداشت: وضعیت شیوع ویروس کرونا وخیم‌تر می‌شود

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ سازمان بهداشت جهانی (WHO) وخیم‌تر شدن اوضاع جهان را در رابطه به گسترش ویروس کرونا پیش‌بینی کرده است.

 در همین راستا، تدروس آدهانوم قبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که توقف کامل چرخش ویروس کرونا نیازمند کشف یک «واکسن قابل اعتماد و کارا» است. او معتقد است که اقدامات قرنطینه در سراسر جهان نباید به یکبارگی کاهش یابد.

رئیس سازمان بهداشت جهانی در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی از کشورهایی که به قرنطینه پایان می‌دهند خواست که خروج از خانه‌نشینی «به کندی» و آرام آرام صورت گیرد.

شرط پایان یافتن بیماری کرونا ویروس چیست؟

وی می‌گوید: «باور کنید، بدترین وضعیت هنوز در راه است. بیایید از این فاجعه جلوگیری کنیم».

رئیس سازمان بهداشت جهانی تأکید کرد که بشریت هنوز هم می‌تواند از بروز بحران تبدیل شدن این ویروس به یک فاجعه بزرگ‌تر جلوگیری کند. به گفته رئیس سازمان بهداشت جهانی تقریباً هیچ چیز درباره ویروس تاهنوز مشخص نیست.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد تدابیر اتخاذشده برای تعطیلی، تاثیر خود را در کاستن از بار مقابله با ویروس کرونا ثابت کرد.

این سازمان افزود پایان دادن به تعطیلی‌ها باید به شکل تدریجی باشد و نباید در مقابله با ویروس کرونا سستی نشان داد.

در حال حاضر آمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گذشته و شمار جان‌باختگان به ۱۷۰ هزار نفر نزدیک شده است. بیش از ۶۲۵ هزار نفر نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.

در حالی که کرونا در آمریکا همچنان بیش‌ترین تعداد قربانی را می‌گیرد، رشد آمار قربانیان در برخی کشور‌های اروپایی کاهش یافته است.

دکمه بازگشت به بالا