اخبار هیدربین‌المللیفرهنگ و هنرگزارش

کارگردان «بتمن» درگذشت

شوماخر از کارگردانان و تهیه‌کنندگان نامدار آمریکایی دوشنبه ۴ سرطان، پس از یک سال تحمل بیماری، مغلوب سرطان شد. فعالیت هنری شوماخر از طراحی لباس آغاز شد و به کارگردانی فیلم‌های مطرحی چون آتش سنت المو (St. Elmo’s Fire)، پسران گمشده (Lost Boys‌)، سقوط (Falling Down) و بتمن رسید.

شوماخر پس از جدایی تیم برتون از کمپانی برادران وارنر، کارگردانی مجموعه فیلم‌های بتمن را برعهده گرفت. اولین تجربه کارگردانی وی برای این مجموعه، بتمن برای همیشه (Batman Forever) با بازی وال کیلمر، تامی لی جونر، جیم کری و نیکول کیدمن بود که بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در جهان فروش کرد.

پس از موفقیت پروژه اول، شوماخر در سال ۱۹۹۷ بتمن و رابین (Batman and Robin) را با حضور جورج کلونی و آرنولد شوارتزنگر ساخت.

وی چند سال بعد با موزیکال شبح اپرا (The Phantom of the Opera) نامزد سه اسکار شد. از دیگر فیلم‌های مطرحی که به کارگردانی شوماخر ساخته شده‌اند می‌توان به موکل (The Client) برگرفته از یکی از رمان‌های جان گریشام، فیلم پلیسی-جنایی باجه تلفن (Phone Booth)، کمدی-اکشن گروه ناجور (Bad Company)، ورونیکا گِرِن (Veronica Guerin) و تریلر روانشناسانه شماره ۲۳ (The Number ۲۳) با بازی جیم کری اشاره کرد.

دکمه بازگشت به بالا