اخبار هیدرافغانستانبین‌المللیگزارش

چین و پاکستان خطاب به طالبان: زمینهٔ مذاکرات بین‌الافغانی را هرچه زودتر مساعد کنید

به گزارش شانا به نقل از روزنامه راه مدنیت؛ گران هیواد، سخنگوی وزارت خارجه به خبرنگاران گفته است که امروز (سه‌شنبه ۱۷سرطان) نشست سه‌جانبه ویدیویی میان افغانستان، پاکستان و چین به میزبانی افغانستان برگزار شده است.

به گفتهٔ سخنگوی وزارت خارجه، نمایندگان کشورهای چین و پاکستان خواستار کاهش خشونت‌ها توسط گروه طالبان برای فراهم‌آوری گفتگوهای مستقیم بین‌الافغانی شدند.

گران هیواد به خبرنگاران گفت: «پاکستان و چین از رهایی زندانیان طالبان توسط دولت افغانستان برای زمینه‌سازی آغاز عاجل مذاکرات بین‌الافغانی قدردانی نمودند و از طالبان خواهش کردند تا سطح خشونت‌ها را هرچه عاجل کاهش داده و زمینهٔ آغاز مذاکرات بین‌الافغانی را به کم‌ترین وقت مساعد سازند.»

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد که حکومت افغانستان برای آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی تمام اقدامات لازم را انجام داده است و اکنون نوبت طالبان است تا هرچه زودتر تدابیر لازم را برای آغاز این مذاکرات روی دست گیرد.

مسئولان وزارت خارجه افغانستان امیدوارند گفتگوهای بین‌الافغانی اواخر ماه جاری میلادی در قطر برگزار شود.

حکومت افغانستان با برگزاری نشست‌های منطقه‌یی و جهانی، تلاش دارد با افزایش فشار بر طالبان، به خشونت‌های جاری در کشور پایان دهد.

محمداشرف غنی، رئیس ‌جمهور کشور دوشنبه (۱۶سرطان) در نشستی ویدیویی با نمایندگان ۲۰کشور، به ختم جنگ افغانستان تاکید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به تشدید خشونت‌ها توسط طالبان، هشدار داد که عملکرد کنونی این گروه با خدشه‌دار کردن اجماع ملی، روند صلح را با چالش‌های جدی روبرو خواهد کرد.

دکمه بازگشت به بالا