اخبار هیدراسلایدبهداشتبین‌المللیگزارش

«چرا» نزدیک‌ترین دوست ترامپ، قربانی کرونا!

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ «استنلی چرا» از سرمایه‌داران بزرگ شهر نیویورک که از دوستان نزدیک دونالد ترامپ نیز به شمار می‌رفت در اثر ابتلا به بیماری COVID-19  ناشی از ویروس کرونا جان خود را از دست داد. او یکی از بزرگ‌ترین حامیان مالی ستادهای انتخاباتی جمهوری‌خواهان به‌ویژه ترامپ محسوب می‌شد.

«استنلی چرا» ساختمان‌ساز معروف نیویورکی مجموعاً ۴٫۲ هزار دالر به ستاد انتخاباتی ترامپ کمک کرده بود. پیش از این روزنامه نیویورک پست از بستری شدن وی به علت ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ مارچ خبر داده بود. ماه گذشته ترامپ دوستی را توصیف کرده بود که در حال مبارزه با «شرارت» ویروس کرونا به کما رفته است و حالا مشخص می‌شود که ترامپ درباره «چرا» صحبت کرده است.

بیماری همه‌گیر COVID-19 که شیوع آن اواخر سال ۲۰۱۹ از ووهان چین آغاز شد تاکنون جان بیش از ۱۱۳ هزار نفر را در ۲۲۵ کشور جهان گرفته و بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

 دانشگاه جانز هاپکینز از افزایش شمار جان‌باختگان کرونا در آمریکا به ۲۲ هزار و ۲۰ نفر و افزایش شمار افراد مبتلا در این کشور به ۵۵۵ هزار و ۳۹۸ نفر خبر داد.

در حالی‌که کشور چین به‌عنوان خاستگاه ویروس کرونا شهر ووهان را از قرنطینه خارج کرده است، افزایش شمار مبتلایان به بیماری COVID-19  که عمدتاً مسافران خارجی هستند، نگرانی‌ها در این کشور را از به راه افتادن موج دوم اپیدمی تشدید کرده است.

دکمه بازگشت به بالا