اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

پاسخ گروه طالبان به نگرانی هند

به گزارش شانا به نقل از ایرنا؛ هند در سفر اخیر زلمی خلیل‌زاد به آن کشور در رابطه با طالبان اظهار نگرانی کرده بود و خلیل‌زاد هم از آن کشور خواسته بود نگرانی‌های خود را به‌صورت مستقیم با طالبان مطرح کند.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نوشته است که وی منتظر تماس رسمی هند با این گروه نیست. وی به یک رسانه هندی گفته است که این گروه بر اساس منافع ملی و احترام متقابل با کشورهای دیگر رابطه خواهد داشت.

وی افزوده است که طالبان می‌‌خواهد با کشورهای همسایه از جمله هند روابط مثبتی برقرار کند و ما از سهم و همکاری هند در بازسازی آینده افغانستان استقبال می‌کنیم.

شاهین در واکنش به نگرانی هند در مورد قدرت گرفتن طالبان در آینده، گفته است که طالبان هیچ برنامه‌ای فراتر از مرزهای افغانستان ندارد.

خلیل‌زاد دو روز پیش در مصاحبه با  یک رسانه‌ هندی گفته بود هند نقش مهمی را در پیشرفت افغانستان داشته، اما در تلاش‌های بین‌المللی صلح نقشی بازی نکرده است.

به گفته خلیل‌زاد، هند و افغانستان با هم روابط تاریخی دارند. گفت‌وگو بین هند و طالبان و مطرح شدن نگرانی هند در رابطه با تروریسم مهم است که بین طرفین مطرح شود.

دکمه بازگشت به بالا