اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

وزارت داخله: طالبان هیچ زندانی را در عید رها نکرده‌ است

وزارت امور داخله با رد ادعای گروه طالبان مبنی بر رهایی ۷۶ تن از نیروهای نظامی‌ کشور به مناسبت عید قربان می‌گوید که در سه روز عید این گروه هیچ زندانی را رها نکرده است.

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از شفقنا؛ وزارت امور داخله با نشر خبرنامه‌ای گفته است که بر اساس بررسی‌ها و جمع‌آوری معلومات لازم از ولایات مختلف، هیچ نشانه‌ای از رهایی زندانیان نیروهای امنیتی و دفاعی کشور از سوی این گروه ثابت نشده است.

این درحالی است که گروه طالبان یک روز پیش از عید قربان در نوزدهم اسد اعلام کرده‌اند که ۷۶ تن از نیروهای نظامی‌ دولت را از زندان‌های این گروه در ولایت‌های ارزگان، کندز، خوست و سرپل رها کرده‌اند.

طالبان گفته بودند که این نظامیان را به مناسبت عید قربان رها کرده‌اند.

با این حال، وزارت امور داخله این ادعای گروه طالبان را «تبلیغات نادرست» عنوان کرده و گفته است که در صورتی ‌که این گروه واقعا تصمیم گرفته باشند و یا هم تصمیم بر رهایی شماری از نیروهای امنیتی و دفاعی داشته باشند، باید آن را طی فهرست مشخص به گونه عملی از زندان رها کند.

این در حالی است که حکومت به تازه‌گی ۳۵ زندانی گروه طالبان را به مناسب عید قربان آزاد کرده است. این اسیران جنگی در قید ریاست امنیت ملی کشور بودند.

حکومت دلیل رهایی این زندانیان را «حسن نیت» در برابر مخالفان مسلح و اقدامی ‌برای پیشرفت گفت‌وگوهای صلح با طالبان عنوان کرده است. از این پیش رییس جمهور غنی در عید رمضان نیز از رهایی ۸۸۷ زندانی طالب خبر داده بود.

دکمه بازگشت به بالا