اخبار هیدراسلایدافغانستاندانشگاهگزارش

واگذاری ساختمان قدیمی شورای ولایتی بلخ برای راه‌اندازی مکتب به بنیاد معارف ترکیه

به گزارش شانا به نقل از آناتولی؛ بنیاد معارف ترکیه در ادامه فعالیت‌های بشردوستانه خود در شهر مزارشریف یک مکتب ابتدایی راه‌اندازی می‌کند. ساختمان قدیمی شورای لایتی بلخ برای راه‌اندازی این دبستان به بنیاد معارف واگذار شده است.

در مراسم واگذاری این ساختمان به بنیاد معارف٬ محمدبشیر توحیدی٬ معاون والی٬ محمدافضل حدید٬ رئیس شورای ولایتی بلخ٬ فاضل آکین اردوغان٬ هماهنگ‌کننده آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه «تیکا» در مزارشریف و شاکر ویووت مدیر امور هماهنگی بنیاد معارف ترکیه در افغانستان شرکت کردند.

محمدبشیر توحیدی٬ معاون والی بلخ در این مراسم گفت: «ترکیه در دوره‌های سخت در کنار مردم افغانستان بوده و در راستای مبارزه با پاندمی کرونا نیز محموله‌های بهداشتی و مواد غذایی ارسال کرد. براین اساس از همکاری‌های ترکیه تشکر می‌کنیم. این بنیاد در یک دوره کوتا به موفقیت‌های زیادی دست یافته است.»

از سوی دیگر محمدافضل حدید٬ رئیس شورای ولایتی بلخ با بیان این‌که راه توسعه افغانستان از آموزش و پروزش می‌گذرد؛ بنابراین سرمایه‌گذاری در بخش آموزش و پرورش بسیار مهم است٬ گفت: براین اساس این ساختمان را به بنیاد معارف برای راه‌اندازی مکتب ابتدایی تحویل دادیم. برای این‌که این ساختمان به مرکز آموزش تبدیل می‌شود٬ بسیار خرسند هستیم.

شاکر ویووت، مدیر امور هماهنگی بنیاد معارف ترکیه در افغانستان نیز اعلام کرد: «به اجرای تعهدات ادامه می‌دهیم. در محیط ساختمان قدیمی شورای ولایتی یک ساختمان جدید نیز ساخته می‌شود. در دوره پیشرو برنامه سرمایه‌گذاری بیشتر در راستای آموزش و پرورش در شهر مزارشریف داریم.»

دکمه بازگشت به بالا