اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

واکنش «جمعیت اسلامی» درباره درگیری‌های بدخشان: نگاه سرکوبگرانه مردم را به مبارزه واداشته است

«جمعیت اسلامی افغانستان» در واکنش به درگیری‌های اخیر میان امارت اسلامی و نیروهای «جبهه مقاومت ملی» در ولایت بدخشان اعلام موضع کرد.

این تشکل سیاسی افزوده است: «کشتار اسیران و سر بریدنِ مخالفان در تعارض با اصول اخلاقی جنگ در اسلام و معیارهای حقوق بشری می‌باشد، ولی گروه ط‌البان به هدف جلوگیری از تحرکات عدالت‌طلبانه‌ عمومی، با ارتکاب چنین جنایت‌های نابخشودنی و توهین‌آمیز به اشاعه‌ ترس و هراس در میان مردم اقدام می‌نماید.»
در این اعلامیه گفته شده است: «کسانی‌که امروز در بدخشان پیش‌تر از همه برای قتل مردم آستین برزده‌اند باید بدانند که به گواهی تاریخ، بدخشانیان در هر مبارزه و تحولِ عدالت‌طلبانه‌ مردمی نقشِ رهبری‌کننده را داشته‌اند و به هیچ گروهِ شرارت‌پیشه اجازه نداده‌اند جرئت کند تا برای تطبیق اهداف مغرضانه خویش از آن‌ها استفاده‌ ابزاری نماید. بی‌تردید قتل چنین مردمی در راستای اغراضِ دیگران، سرافکندگی سهم‌گینی را برای قاتلان به دنبال خواهد داشت.»
قابل یادآوری است در هفته‌های اخیر درگیری‌هایی میان نیروهای جبهه مقاومت ملی و امارت اسلامی در این ولایت رخ داده است. گفته می‌شود که در آن بیش از 60 تن از نیروهای امارت و بیش از 25 نیروی جبهه مقاومت ملی به‌شمول دو فرمانده این جبهه کشته شده‌اند.
اما امارت اسلامی اعلام کرده است که در این درگیری‌ها 3 تن از نیروهایش را از دست داده است.
دکمه بازگشت به بالا