اخبار هیدرافغانستانزنانگزارش

والی هرات: خشونت علیه زنان از طریق ادارات دولتی پیگیری می‌شود

 همزمان با برگزاری هفتاد و پنجمین جلسه کمیسیون منع خشونت علیه زنان، ضمن بررسی عوامل خشونت علیه زنان، بر پیگیری عوامل خشونت علیه این قشر از جامعه توسط ادارات دولتی تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری شانا، این مقام دولتی در زون غرب کشور، بر تلاش جدی ادارات و موسسات برای بهبود وضعیت زندگی زنان، کاهش خشونت و فراهم‌آوری سهولت برای بانوان از طریق جلب همکاری موسسات تأکید کرد.

والی هرات همچنین بر تدوین استراتژیک پلان مبارزه با خشونت از طریق ریاست امور زنان نیز تأکید کرد و از موسسات خواهان همکاری بیشتر برای حمایت از زنان محروم شد.

این مقام بلندرتبه دولتی به ادارات هدایت داد تا دست‌کم ظرف یک ماه آینده امور مربوط به احداث نظارت‌خانه زنانه را نهایی و عملی کنند.

او از دوازده نهاد دولتی همکار در این جلسه تقاضا کرد تا موضوعات خشونت علیه زنان را جدی خوانده و برای ریشه‌کن کردن آن تلاش کنند.

 در این میان انیسه سروری، رئیس امور زنان ولایت هرات نیز خواستار تثبیت محل اعمار نظارت‌خانه زنان شد.

 در ادامه محمدرفیع نادری، رئیس انجمن مستقل وکلای مدافع افغانستان درباره مسئولیت‌پذیری ادارات در عملی کردن مکلفیت‌هایشان مطابق قانون منع خشونت تاکید کرد.

جلسه کمیسیون مبارزه با خشونت در ولایت هرات در حالی برگزار می‌شود که در جریان سه ماه گذشته بیش از ۱۳۰ قضیه خشونت بر زنان ثبت شده است.

  • عبدالله سیرت، خبرگزاری شانا، هرات
دکمه بازگشت به بالا