اخبار هیدراسلایدافغانستانکودکانگزارش

نهاد نجات کودکان: بیش از ۴ میلیون کودک و بزرگ‌سال نیازمند روان‌درمانی هستند

سازمان نجات کودکان در افغانستان با ابراز نگرانی از افزایش فشار‌های روانی بر کودکان، می‌گوید که بیش از ۴ میلیون کودک و بزرگسال در افغانستان به روان‌درمانی نیاز دارند..

به گزارش شانا به نقل از طلوع‌نیوز؛ در این گزارش گفته شده است که از هر چهار دختر، در یکی از آنان نشانه‌‌‌های افسردگی یا اضطراب دیده شده است و دوسوم کودکان گفته‌اند که هیجان منفی مانند نگرانی، غمگینی و عصبانیت دارند.

نورا حسنین، سرپرست سازمان نجات کودکان در افغانستان، گفت: «بحران کنونی در افغانستان کودکان را به سوی محدودیت‌های روانی و عاطفی می‌برد. آنچه این کودکان تجربه می‌کنند بمب‌گذاری‌ها، تماشای مرگ خواهران برادرانشان به علت گرسنگی، محرومیت از مکتب  و جدا شدن از خانواده‌ها، اثرات بنیادی بر سلامت روانی آنان دارد.»

همچنین در گزارش این نهاد آمده است که کودکان بخش مهم جمعیت افغانستان هستند و فشار بدتر شدن بحران کنونی افغانستان را تحمل می‌کنند. در این گزاش گفته شده است که آنان به علت ناداری مکتب را رها می‌کنند و بسیاری از شب‌ها گرسنه می‌خوابند.

شماری از آگاهان سیاسی و روان‌درمانان به این باورند که باید بی‌درنگ به این بحران در افغانستان پرداخته شود؛ زیرا کودکان امروز سرمایه فردای کشور هستند.

مریم معروف آورین، آگاه مسایل حقوق کودک، گفت: «کمک‌های جامعه جهانی می‌تواند یک راه‌حل مناسب باشد اما در طویل مدت ما به شدت نیازمند طرح مداوم هستیم که فقر‌زدایی در افغانستان و ریشه‌کن کردن یک چنین چالش‌ها در میان کودکان افغانستان بتواند موثر واقع شود.»

جلیل امرخیل، روان‌درمان، گفت: «اگر جلوی این بحران گرفته نشود باعث بحران اختلالات مشکلات روانی زیادی می‌شود که شاید باز گرفتن جلوی شان مشکل‌تر باشد.»

این در حالی است که «یونسف» صندوق پشتیانی از کودکان گفته است که تاکنون یک میلیون و سیصدوهشت هزار  کودک و بزرگسال به خدمات مشاوره‌ای انفرادی و گروهی دسترسی داشته‌اند و از هر چهار نفر یکی از آنان از این خدمات بهره‌مند شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا