اخبار هیدراسلایدافغانستانحقوق بشرزنان
موضوعات داغ

نخست‌وزیر مالزیا: رفتار طالبان با زنان خلاف اسلام است

نخست‌وزیر مالزیا اظهار کرد که محرومیت دختران از تحصیل در افغانستان، علیه آموزه‌های دین اسلام است.

نخست‌وزیر مالزیا اظهار کرد که سیاست طالبان در برابر زنان افغانستان زن‌ستیزانه و خلاف معیارهای حقوق بشری و دین اسلام است.

انور ابراهیم، نخست وزیر مالزیا روز جمعه ۳۱ سنبله در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: سیاست‌های تبعیض‌آمیز علیه زنان و دختران در افغانستان باید تغییر کند. محرومیت [دختران] از تحصیل، خلاف آموزه‌هایی دین مبین اسلام است.»

او همچنین به وضعیت وخیم انسانی در افغانستان اشاره کرد و از جهان خواست که کمک‌های بشردوستانه‌شان را از این کشور دریغ نکنند.

انور ابراهیم تصریح کرد کشورش به ‌شدت نگران وضعیت وخیم انسانی در افغانستان است. نخست‌وزیر مالزیا اظهار کرد که محرومیت دختران از تحصیل در افغانستان، علیه آموزه‌های دین اسلام است و طالبان با این کار، خلاف اصول اسلامی عمل می‌کند.

فرمان‌های زن‌ستیزانه و ضد انسانی طالبان در حالی با شدت اجرا می‌شود که زنان این کشور در بی‌پناهی مطلق علیه آن‌ها ایستاده‌‌اند. طالبان هرچند در این دو سال با تمام قوت برای خاموش‌کردن زنان تلاش کردند اما زنان هیچ‌گاه صحنه را رها نکردند و بر طالبان شوریدند.

جدیداً و هم‌زمان با اولین نشست سازمان ملل در باره بررسی آپارتاید جنسیتی در افغانستان فاطمه امیر یکی از بازماندگان حمله انتحاری بر مرکز آموزش کاج در پیامی از ایستادگی سخن می‌گوید. امیری که یک چشمش را ماه میزان 1401 از اثر حمله انتحاری در میان دانش‌آموزان از دست داد، می‌گوید: خسته از تیر و بارو دو تفنگ، به خود و به تمام همراهانم قول می‌دهم که در برابر تمام ناملایمات زندگی تسلیم نشده و برای یک جامعه‌ی کوشا، مقتدر، آزاد و آگاه بیش از هر کسی تلاش خواهم کرد.

قابل یادآوری است که هفتادوهشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل که روز سه‌شنبه ۱۹ سپتامبر، آغاز به کار کرده بود، قرار است تا سه روز دیگر (۲۶ سپتامبر) ادامه داشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا