اخبار هیدراسلایدافغانستانزنانگزارش

ملا هبت‌الله: به تطبیق فرمان من درباره‌ زنان باید توجه خاص شود

مطابق خبرنامه‌ای که توسط ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی منتشر شده است، ملا هبت‌الله گفته است که برای تطبیق شریعت و اجرای فرمان او در باره زنان باید توجهی خاص شود.

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر امارت اسلامی به رؤسای استخبارات آن دستور داده است که فرمان شش‌ماده‌ای او درباره‌ حقوق زنان را به‌‌صورت کامل تطبیق کنند.
مطابق خبرنامه‌ای که توسط ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی منتشر شده است، ملا هبت‌الله گفته است که برای تطبیق شریعت توجهی خاص شود.
رهبر امارت گفته است که تمام مسئولان امارت به او حساب می‌دهند که در این یک سال حکومت‌شان چقدر شریعت را تطبیق کرده‌اند. او بر تطبیق کامل فرمان شش‌ماده‌ای خود درباره‌ حقوق زنان تأکید کرده است.
این فرمان رهبر امارت در قوس سال گذشته منتشر شده بود و شماری از ماده‌های آن درباره‌ نکاح، ازدواج و مهر زنان بود. براساس این فرمان زن مال نه، بلکه «انسان آزاد و اصیل» است و هیچ کسی آن را در بدل صلح، (بد) داده نمی‌تواند.
در یکی از ماده‌های فرمان ملا هبت‌الله آمده بود که رضایت دختران بالغ در وقت نکاح ضروری است، طوری که «نکاح با کفو (هم مثل) باشد و خطر فتنه و فساد هم در آن نباشد.»
در ماده‌ سوم این فرمان آمده است که پس از وفات شوهر، هرگاه عدت شرعی (چهار ماه و ده روز و یا وضع حمل) سپری شود، زن بیوه را نه برادر شوهر به زور به نکاح گرفته می‌تواند و نه کسی دیگری.
همین‌طور، در این فرمان رهبر امارت اسلامی، گرفتن مهر از شوهر جدید حق شرعی زن دانسته شده بود.
این در حالی است که امارت اسلامی پس از دست یافتن به قدرت زنان را از کار و دختران بالاتر از صنف ششم را از آموزش محروم کرده‌ است. امارت اسلامی بر آزادی فردی و اجتماعی و نیز حجاب محدودیت وضع کرده است.
دکمه بازگشت به بالا