اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

لویی‌سارنوالی افغانستان توهین به نامزدوزیر حج و اوقات را آغاز کرد

به گزارش شانا به نقل از شفقنا؛ لوی‌سارنوالی، از آغاز بررسی‌ها درباره جنجال به میان آمده میان عبدالحکیم منیب، نامزدوزیر حج و اوقاف و ملا تره‌خیل، عضو پیشین مجلس نمایند‌گان خبر می‌دهد.

جمشید رسولی، سخنگوی لوی‌سارنوالی امروز (چهارشنبه، ۲۰سنبله) به طلوع‌نیوز گفت که بررسی‌ها در این باره، امروز آغاز شده‌ است.

آقای رسولی افزود: «رسماً طی نامه‌‌ای از جانب ریاست دفتر مقام عالی ریاست ‌جمهوری، برای بررسی قانونی به سارنوالی افغانستان مواصلت ورزیده و تحت کار همکاران ما در سارنوالی قرار دارد.»

نامزدوزیر حج و اوقاف، ملا تره‌خیل و برادرانش را به اهانت، تحقیر و لت‌وکوب خود در مسجد ارگ ریاست‌ جمهوری متهم کرده‌ است؛ اما ملا تره‌خیل این اتهامات را رد می‌کند.

رئیس ‌جمهور غنی، در دیدار دو روز پیشش با نامزدوزیر حج و اوقاف، گفت که به لوی‌سارنوالی دستور داده است تا این موضوع را بررسی کند.

شماری از هواداران ملا تره‌خیل، روز گذشته در کابل، نشستی را در پیوند با جنجال به میان آمده برگزار کردند. شرکت‌کنندگان این نشست، آنچه را که کارشکنی‌ها در پرداختن به مشکلات حاجیان و عالمان دین از سوی وزارت حج و اوقاف می‌گویند، از علت‌های اصلی بروز جنجال میان تره‌خیل و نامزدوزیر حج و اوقاف می‌دانند.

شرکت‌کنند‌گان این نشست، از حکومت خواستند که تا این رویداد را به صورت جدی پیگیری کند.

پیش از این، در ولایت زابل، نیز در پیوند با همین ماجرا، شماری به پشتیبانی از نامزدوزیر حج و اوقاف گرد آمده بودند. آنان بر پیگیری هرچه زودتر این قضیه از سوی حکومت تأکید ورزیدند.

این ماجرا پس از آن آغاز شد که نامزدوزیر حج و اوقاف ادعا کرد که روز جمعه گذشته، پس از ادای نماز جمعه در مسجد ارگ، از سوی ملا تره‌خیل و برادرانش اهانت و تحقیر شده است و نیز آنان با وی برخورد فیزیکی کرده‌اند؛ اما ملا تره‌خیل این اتهامات را رد می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا