اخبار هیدراسلایدافغانستانزنان

طالبان یک زن متأهل را در دایکندی ربودند و ندا پریانی را زندانی کردند

زن شوهردار ربوده‌شده «زینب» نام دارد. دارای یک کودک است و از روستای «تالیج» شهرستان اشترلی می‌باشد

یک عضو طالبان در دایکندی یک زن «متأهل» را با خود برده است. به گزارش اطلاعات روز یک عضو طالبان در ولسوالی اشترالی این ولایت، یک زن متأهل را با خود به ولایت هلمند «فرار» داده است.

این رباینده «محمدزی» نام دارد و باشنده‌ی شهرستان گیزاب ولایت ارزگان است. او در پاسگاه «میانه‌قول» طالبان در ولسوالی اشترلی موظف است. زن شوهردار ربوده‌شده «زینب» نام دارد. دارای یک کودک است و از روستای «تالیج» شهرستان اشترلی می‌باشد.

پیش از این نیز سمیع‌الله، استاد دارالعلوم بامیان یک شاگرد دختر این مرکز آموزش‌های دینی را «فرار» داده بود. اخیرا هم یک عضو طالبان یک دختر هزاره و شیعه را از ولسوالی مالستان غزنی ربوده بود. در همین حال رسانه‌ها از زندانی‌‌شدن ندا پروانی، فعال حقوق زنان و اعضای خانواده‌اش گزارش می‌دهد.

شماری از فعالان حقوق زنان افغانستان گفته‌اند که اداره استخبارات طالبان صبح روز 28 سنبله، ندا پروانی را با شوهر و کودکش با خود برده‌اند. حکومت طالبان در برابر اعتراضات زنان به گفته فعالان از زمان تصرف قدرت با شدت و خشونت عمل می‌کند.

طالبان برخی از خبرنگارانی را نیز که این نوع رویدادها را پوشش داده‌اند بازداشت، تهدید و در مواردی مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند. در چند رشته هشتگی که به راه انداخته شده، صدها نفر از شهروندان افغانستان خواستار آزادی خانم پروانی شده‌اند.

🔗 ما را دنبال کنید:
🔸وب‌سایت: https://shana.news/
🔸لینکدین: https://b2n.ir/w49274
🔸یوتیوب: https://www.youtube.com/@ShanaNewsAgency/about
🔸تلگرام: https://t.me/SahanNewsAgency
🔸توییتر: https://twitter.com/shana_news_af

 

دکمه بازگشت به بالا