اخبار هیدراسلایدافغانستانزنانگزارش

شکنجه دو «زن» در ولایت سرپل توسط طالبان

به گزارش شانا به نقل از پایگاه خبری «انبیر»؛ نقیب‌الله دقیق، ولسوال سانچارک ولایت سرپل می‌گوید که روز گذشته طالبان دو زن را که بدون محرم برای مراجعه به داکتر و دریافت پول به صرافی در بازار تبیر ولسوالی سانچارک ولایت سرپل آمده بودند شکنجه کردند.

آقای دقیق می‌گوید که یکی از این دو زن به داکتر و دیگری برای دریافت ۲۰ هزار افغانی پول به دفتر حواله مراجعه کرده بودند. گفتنی است خانمی که به صرافی مراجعه کرده بود پس از شکنجه پول نقدش نیز مفقود شده است.

منبع می‌افزاید که یکی از این بانوان که به صورت بی‌رحمانه‌ای شکنجه شده است به احتمال زیاد اگر به وضعیت صحی‌اش رسیدگی نشود، جان خود را از دست خواهد داد.

ولسوال سانچارک می‌گوید که این موضوع با خشم باشندگان محل مواجه شده است. طالبان نیز در واکنش به این رخداد و فروکش کردن خشم مردم، هیئتی از این گروه را برای بررسی موضوع موظف کرده است.

بااین‌حال یکی از باشندگان محل به پایگاه خبری «انبیر» گفته است که روز گذشته طالبان به‌شمول این دو زن تعدادی از جوانان را نیز به علت تراشیدن «ریش» شکنجه کرده است.

نبیلا حبیبی، رئیس امور زنان ولایت سرپل وضعیت زنان در مناطق تحت کنترل طالبان را نگران‌کننده عنوان کرد. او می‌گوید که سال‌هاست جنگ باعث بیوه و بی‌سرپرست شدن زنان بسیاری شده است و آنان مجبورند به‌تنهایی زندگی خود را سرپرستی کنند.

تاکنون طالبان درباره این رخداد، اظهارنظر نکرده است.

دکمه بازگشت به بالا