اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

شمار نیروهای امریکایی به طور متوسط حدود هشت هزار تن باقی خواهد ماند

به گزارش شانا به نقل از روزنامه راه مدنیت؛ صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست‌جمهوری بعدازظهر امروز (شنبه ۷سرطان) در نشستی خبری افزود که مناسبات کابل -واشنگتن براساس تعهدات دوجانبه استوار است و تعداد نیروهای امریکایی، تعیین‌کننده این مناسبات نیست.

سخنگوی ارگ ریاست‌جمهوری، این اظهارات را در واکنش به گزارش تازهٔ شبکهٔ خبری «سی‌ان‌ان» مطرح کرد. این شبکهٔ خبری در گزارشی گفته بود که رییس‌جمهوری امریکا، در حال نهایی کردن تصمیم خود برای خروج نیروهای این کشور از افغانستان است.

به گفتهٔ صدیق صدیقی، تعداد نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان، پاسخگوی ماموریت آموزشی، مشورتی و همکاری به نیروهای امنیتی افغانستان است و ماموریت حمایت قاطع در این کشور همچنان ادامه خواهد داشت.

او افزود: شمار نیروهای امریکایی در افغانستان به‌طور متوسط حدود هشت هزار نفر باقی خواهد ماند و کاهش بیش از آن، بستگی به شرایط افغانستان دارد.

از سویی هم، سخنگوی ارگ ریاست‌جمهوری با تاکید بر پیشرفت‌ روند صلح و تبادلهٔ زندانیان، گفت: حکومت افغانستان در راستای تامین صلح پایدار، تاکنون سه هزار و ۹۰۰زندانی طالبان را آزاد کرده است.

صدیق صدیقی همچنین تصریح کرد که حکومت افغانستان گام‌های بزرگی را برای صلح برداشته است؛ اما تداوم خشونت‌ها توسط جنگجویان طالبان نگران‌کننده است و ادامهٔ این چالش، مذاکرات بین‌الافغانی را متاثر خواهد کرد.

این در حالی است که طی یک ماه اخیر، بر میزان خشونت‌ها توسط طالبان در مناطق مختلف کشور افزود شده است. براساس آخرین آمار شورای امنیت ملی، طی یک هفته اخیر، بیش از ۲۰غیرنظامی توسط طالبان در سراسر کشور جان باخته‌اند.

دکمه بازگشت به بالا