اخبار هیدراسلایدافغانستاناقتصادیبازسازیگزارش

سرمایه‌گذاری ۲۱ میلیون دالر در معدن مس شیدای هرات

معدن مس «شیدای» ولسوالی ادرسکن، یکی از بزرگ‌ترین معادن مس کشور و منطقه است. قرار است این معدن با سرمایه‌گذاری ابتدایی ۲۱ میلیون دالر آمریکایی توسط بخش خصوصی استخراج شود.

اسناد قرارداد استخراج این معدن امروز با حضور محمدهمایون قیومی، سرپرست وزارت مالیه،‌ نرگس نهان، سرپرست وزارت معادن و پطرولیم و عبدالقیوم رحیمی، الی هرات به شرکت برنده تفویض شد.

به گزارش خبرگزاری شانا، عبدالقیوم رحیمی، والی هرات در این مراسم که در تالار نگارستان بهزاد با حضور شماری از مقامات مرکزی و محلی، نمایندگان مردم در پارلمان و شورای ولایتی، متنفذان و بزرگان قومی و مردم برگزار شده بود، از توجه حکومت وحدت ملی در راستای پیشرفت افغانستان سپاسگزاری شد.

  والی هرات گفت: استخراج بزرگ‌ترین معدن مس افغانستان که خوشبختانه در هرات است، باعث ایاد اشتغال و رشد اقتصادی خواهد شد. به گفته والی هرات، تلاش جدی صورت می‌گیرد تا عواید ملی از منابع داخلی از جمله استخراج معادن تأمین و باعث خودکفایی اقتصادی شود.

سرپرست وزارت مالیه نیز به این باور است که استخراج معادن وابستگی اقتصادی را کاهش و سبب خودکفایی اقتصادی خواهد شد.

سمیع‌الله صدیقی، مسئول شرکت مجری استخراج مس شیدا با قدردانی از همکاری مقامات، گفت: استخراج این معدن باعث اشتغال‌زایی هزاران تن از شهروندان خواهد شد. او از سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون دالری در استخراج این معدن خبر داد.

سرپرست وزارت معادن و پطرولیم نیز با یادآوری از سرمایه‌گذاری‌های بیش‌تر برای انکشاف معادن در کشور از تدوین دیدگاه درازمدت انکشاف معادن خبر داد.

در این میان عبدالرحیم صالحی، عضو شورای ولایتی خواستار توجه بیش‌تر به انکشاف منابع طبیعی شد. معدن مس شیدا در مرز بین ولسوالی‌های ادرسکن و گذره ولایت هرات، موقعیت دارد.

دکمه بازگشت به بالا