اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

ریاست جمهوری: جنگ طالبان نامشروع است

به گزارش شانا به نقل از صدای آمریکا؛ درانی وزیری، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان دیروز در واکنش به اظهارات ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه برای افغانستان، گفت که جنگ طالبان نامشروع است و این گروه در میدان نبرد شکست خورده است.

او افزود: جنگ طالبان نامشروع است، طالبان هم‌اکنون در میدان نبرد شکست خورده است؛ آنان در میدان جنگ در عقب افراد غیرنظامی پنهان می‌شوند و آن ها را سپر جنگ می‌سازند. هر روز فرماندهان مهم آن‌ها در میدان جنگ کشته می‌شوند. ما به شدت این اظهارات را رد می‌کنیم.»

ضمیر کابلوف در مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی هند، گفت که طالبان در میدان جنگ در مقابل نظامیان افغانستان و خارجی، مشروعیت خود را ثابت کرده است.

او همچنین گفته است که بدون مذاکره با طالبان، صلح در افغانستان تامین نمی‌شود و روسیه می‌خواهد برای گفتگوی نزدیک با طالبان درباره صلح، آنان را به مسکو دعوت کند.

کابلوف همچنین ادعا کرده است که طالبان به دنبال رسیدن به قدرت در افغانستان نیستند؛ بلکه می‌خواهند که در یک روند دموکراتیک مساویانه در قدرت شریک شوند؛ اما خانم وزیری ضمن اینکه این اظهارات نماینده روسیه را مداخله در امور داخلی افغانستان خواند، گفت که صلح از اولویت‌های حکومت افغانستان است؛ صلحی که رهبری و مالکیت آن به دست افغانستانی‌ها باشد و منجر به آتش‌بس دایمی شود.

ضمیر کابلوف، در حالی این اظهارات را بیان کرده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در اوایل ماه سپتامبر گفتگو با طالبان را لغو کرد.

دکمه بازگشت به بالا