اسلایدافغانستانگزارش

دکتر اشرف غنی: طالبان نمی‌توانند خودشان را از حمله بر مراسم عروسی برائت دهند

حوالی ساعت ده و نیم شنبه دیشب (۲۶اسد) یک مهاجم انتحاری خودش را در میان شرکت‌کنند‌گان یک مراسم عروسی در حوزه ششم شهر کابل انفجار داد.

به گزارش شانا به نقل از طلوع‌نیوز؛ حمله مرگ‌بار انتحاری بر یک مراسم عروسی در شهر کابل که در آن ۶۳ تن جان باختند و ۱۸۲تن دیگر زخمی شده‌اند، با واکنش‌های تندی روبه‌رو شده ‌است.

از این میان، محمد اشرف غنی، رئیس‌ جمهور کشور با نکوهش این رویداد، آن را جنایت در برابر بشریت خوانده‌ است.

گروه طالبان نیز با نکوهش این رویداد با آسیب‌دید‌گان غم‌شریکی کرده ‌است. این گروه اعلام کرده که این حمله کار آنان نبوده ‌است.

اما رئیس‌ جمهور غنی، می‌گوید که طالبان نمی‌توانند خودشان را برائت دهند؛ چون این گروه زمینه فعالیت هراس‌افکنان را در افغانستان فراهم کرده‌ است.

عبدالله عبدالله، رئیس‌ اجرایی نیز در اعلامیه‌ای این حمله را وحشیانه خوانده ‌است.

این رویداد بی‌پیشینه، با واکنش مقام‌های کشورهای همسایه و همکاران بین‌المللی افغانستان نیز روبه‌رو شده‌ است.

از این میان، جان‌ بس، سفیر آمریکا این رویداد را نشان‌دهنده نهایت فرومایگی عاملان آن دانسته و گفته ‌است که نباید این‌گونه غیرنظامیان آماج قرار بگیرند.

کشورهای آلمان، قطر، ایران و شماری دیگر از نهادی بین‌المللی این رویداد را نکوهش کرده‌اند.

حوالی ساعت ده و نیم شنبه‌شب (۲۶اسد) یک مهاجم انتحاری خودش را در میان شرکت‌کنند‌گان یک مراسم عروسی در حوزه ششم شهر کابل انفجار داد. در این رویداد، ۶۳ تن جان باختند و ۱۸۲ تن دیگر زخمی شدند.

این رویداد در حالی رخ می‌دهد که حکومت افغانستان برای بزرگداشت از صدمین سالروز استرداد استقلال کشور آماد‌گی می‌گیرد.

دو هفته پیش نیز حوزه ششم کابل، آماج انفجار مهیب موتر بمب‌گذاری‌شده طالبان قرار گرفت. در آن رویداد، ۱۴ تن جان باختند و بیش از صد تن دیگر زخمی شدند.

دکمه بازگشت به بالا