اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاباتگزارش

دستگاه‌های پیشرفته، بایومتریک برای انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ در انتخابات ریاست جمهوری باز هم از دستگاه بایومتریک استفاده می‌شود اما متفاوت‌تر از انتخابات پارلمانی.

مسئولان در کمیسیون انتخابات می‌گویند، دستگاه‌های بایومتریکی که در انتخابات ریاست‌ جمهوری استفاده می‌شود مجهز به نرم‌افزار «کی‌ار» کود هستند.

زمانی که «کی‌ار» کود اسکن شد، مختص به یک محل رأی‌دهی می‌شود و محل‌های رأی‌دهی دیگر و رأی‌دهنده دیگر نمی‌تواند از این دستگاه استفاده کند.

به گفته کمیسیون انتخابات، دستگاه بایومتریک استیکر شناسنامه را اسکن می‌کند و در صورتی که رأی‌دهنده بخواهد بار دوم رأی بدهد، دستگاه بایومتریک به صورت خودکار رأی او را داخل سیستم نمی‌کند و این مورد در جلوگیری از تقلب خیلی مؤثر است.

دستگاه بایومتریک که در انتخابات ریاست‌جمهوری استفاده می‌شود، توانایی انگشت‌نگاری، اسکنِ شناسنامه، اسکن استیکرِ شناسنامه، توانایی عکس برداشتن از رأی‌دهنده و جدول نتایج و توانایی ذخیره آنلاین اطلاعات را دارد.

مسئولان کمیسیون انتخابات می‌گویند، در صورتی که در محل‌های رأی‌دهی اینترنت در دسترس باشد، دستگاه بایومتریک اطلاعات و رأی را به طور خودکار به «سرور» عمومی کمیسیون انتخابات انتقال می‌دهد.

دکمه بازگشت به بالا