اخبار هیدراسلایدافغانستانحقوق بشرگزارش

داوود سرخوش در اعتراض بر نسل‌کشی هزاره‌ها: «خیابان بدون زن، شهر لعنت است»

داوود سرخوش، خواننده‌ محبوب افغانستان امروز به جمع معترضان در شهر استکهلم سویدن پیوست و سرکوب زنان توسط طالبان را محکوم کرد. او در سخنرانی‌اش گفت: «خیابان فاقد زن، شهر لعنت است.»

به گزارش شانا به نقل از شفقنا؛ داوود سرخوش در این تجمع پرشور اعتراضی همچنان راه زنان را روشن خواند و تعهد سپرد که طنین صدای آن خواهد بود. او خطاب به طالبان گفت که شما از گام روشن زنان در خیابان می‌ترسید و تحصیل و دانش زنان شما را به وحشت می‌اندازد.

این خواننده‌ محبوب در سخنرانی‌اش حمله بر آموزشگاه کاج را شدیدا محکوم کرد و حملات هدفمند بر هزاره‌ها را نیز مصداق روشن از نسل‌کشی دانست. او همچنان گفت که نهادهای حقوق بشر و سازمان‌های مربوطه دیگر نمی‌توانند چشم بر جنایت‌های جاری در افغانستان ببندند.

گفتنی است که اعتراضات سراسری در بیش‌تر از ۹۵ شهر جهان برگزار شده و در بسیاری از شهرها هنوز جریان دارد. این اعتراضات طبق فراخون شورای جهانی هزاره‌ها در پیوند به قتل عام کاج صبح دیروز هشتم اکتبر از سیدنی استرالیا کلید خورد و سپس در شهرهای پرت، برزبین، ملبُرن و برخی شهرهای دیگر استرالیا نیز کشیده شد.

به دنبال آن در فرانسه، سویدن، دانمارک، آلمان، بروکسل، فنلاند، نیوزلند، ترکیه، هند، پاکستان، ایران، امریکا و چندین شهر و کشور دیگر که بربنیاد گزارش‌ رسانه‌های داخلی تعداد آن به ۹۶ شهر در سراسر جهان می‌رسد‌.

دکمه بازگشت به بالا