اخبار هیدراسلایدافغانستانسیاسیگزارش

داوودزی: تاخیر در برگزاری لویه‌جرگه امکان‌پذیر نیست

به گزارش شانا نیوز به نقل از فارس،‌ داوودزی، رئیس کمیسیون برگزاری لویه‌جرگه مشورتی صلح امروز (یکشنبه ۸ ثور) گفت که تلاش‌ها برای متقاعدکردن عبدالله عبدالله، رییس اجرایی این کشور برای شرکت در این جرگه جریان دارد.

داوودزی که در یک برنامه‌ی زنده‌ «تلویزیون طلوع نیوز» صحبت می‌کرد، افزود که برای رسیدن به اجماع ملی برای صلح، لازم است که اختلاف‌نظرها و مناقشه‌ها با بحث و گفت‌وگو «توحید» شود.

وی تأکید کرد که در این جرگه صرفاً موضوع چگونگی رسیدن به صلح در افغانستان، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون برگزاری لویه‌جرگه‌ مشورتی صلح گفت: دولت اگر فردا با طالبان در میز گفت‌وگوی صلح بنشیند و طالبان هم پیشنهادها و شرط‌هایش برای صلح را مطرح کند، برای قبول و یا رد آن لازم است که مشوره‌ ملت را بگیرد. این مشوره صرفاً از طریق این جرگه صورت می‌گیرد که حدود و چارچوب اختیارات دولت را تعیین می‌کند.

او همچنین با اشاره به گفت‌وگوهای بین‌الافغانی صلح، گفت که لویه‌جرگه‌ مشورتی صلح، زمینه‌ این گفت‌وگوها را مساعد و آن را سرعت می‌دهد.

به گفته‌ داوودزی، سفارشات این جرگه در گفت‌وگوهای بین‌الافغانی لحاظ خواهد شد.

او همچنین افزود: «گفت‌وگوی بین‌الافغانی حتماً برگزار می‌شود، اما محل برگزاری آن تاکنون مشخص نیست. تلاش‌ها برای تصمیم‌گیری در مورد محل برگزاری این جریان دارد.»

لویه‌جرگه‌ مشورتی صلح قرار است فردا (دوشنبه، ۹ ثور) برگزار شود. هدف از برگزاری این لویه‌جرگه مشوره‌دهی در امور صلح به دولت گفته شده است.

دکمه بازگشت به بالا