اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

خلیل‌زاد: آمریکا در تلاش توافق صلح ماندگار و شرافتمندانه است

آقای خلیل‌زاد می‌گوید که آمریکا در تلاش برای یک افغانستان مستقل و افغانستانی است که هیچ کشور دیگری از آن تهدید نشود.

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از طلوع‌نیوز؛ زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه ایالات متحده آمریکا برای صلح افغانستان در یک پیام عیدی در صحفه تویترش نوشته است که او آرزو دارد که این آخرین عیدی باشد که افغانستان شاهد جنگ است.

خلیل‌زاد نوشته‌است که او می‌داند که افغان‌ها سال‌هاست که صلح می‌خواهند. او می‌افزاید: «در کنار آنها (افغانان) خواهیم ایستاد و سخت برای یک توافق ماندگار و شرافتمندانه  تلاش می‌کنیم و افغانستان مستقل که هیچ کشوری دیگر از آن، تهدید نشود.»

او می‌گوید که رهبران تمامی طرف‌های جنگ در افغانستان برای تأمین صلح در کشورشان باید قربانی بدهند.

آقای خلیل‌زاد با اشاره به عید قربان می‌گوید که بسیاری از علما به این باورند که معنای عید قربان، قربانی کردن نفس است وی می‌گوید در حالی که تلاش‌ها برای آوردن صلح در افغانستان جریان دارد از  رهبران تمامی طرف‌های درگیر در افغانستان می‌خواهد که این موضوع را با «قلب‌هایشان» بپذیرند.

این گفته‌ها در حالی ابراز می‌شود که هشتمین دور گفتگوها میان نمایندگان آمریکا و طالبان در دوحه ناوقت‌های یک‌شنبه شب، پایان یافت.

طالبان با پخش خبرنامه‌‌ای می‌گوید که این گفتگوها به شمول روزهای عرفه و روز اول عید قربان ادامه داشت و سرانجام ناوقت‌های دیشب پایان یافت.

هرچند طالبان از این دور گفتگوها خوشبین هستند؛ اما می‌گویند که طرفین توافق کردند تا درباره اقدام آینده با رهبران خودشان مشوره کنند.

دکمه بازگشت به بالا